• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی در آذربایجان تقریباً ۳ برابر شده است

  • کد خبر : 74635
  • 23 مرداد 1401 - 11:15
تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی در آذربایجان تقریباً ۳ برابر شده است
یاز اکو - در نیمه اول سال جاری 204 شخص حقیقی و حقوقی به حمل و نقل بین المللی خودرو در آذربایجان مشغول بودند. سرویس دولتی حمل و نقل جاده ای زیر نظر وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل گزارش می دهد که این میزان 2.9 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اخبار اقتصادی ایران – آذربایجان، خبرگزاری «رپورت» نوشت: در نیمه اول سال جاری ۲۰۴ شخص حقیقی و حقوقی به حمل و نقل بین المللی خودرو در آذربایجان مشغول بودند. سرویس دولتی حمل و نقل جاده ای زیر نظر وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل گزارش می دهد که این میزان ۲٫۹ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. در یک سال گذشته تعداد وسایل نقلیه درگیر در حمل و نقل بین المللی خودرو با افزایش ۲٫۷ برابری به ۷۲۰۸ دستگاه رسید.

در طول دوره گزارش، ۲۹٫۷ درصد بیشتر از یک سال قبل مجوز برای شرکت های حمل و نقل صادر شده است. این به معنای افزایش ۲۲٫۴ درصدی فعالیت حامل های آذربایجانی در بازار بین المللی حمل و نقل خودرو است.

بازار حمل و نقل دو طرفه خودرو برای کشورهای دارای بیشترین تعداد حمل و نقل بین المللی خودرو با جمهوری آذربایجان، ۴ درصد افزایش داشته است. مشارکت شرکت‌های حمل‌ونقل آذربایجانی در حمل ‌و نقل‌های انجام‌شده در این مسیرها در مقایسه با ژانویه چون سال گذشته، ۶۸۱۵ دستگاه افزایش و مشارکت حامل‌های خارجی ۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه کاهش داشته است.

سهم بازار حامل های آذربایجانی در کشورهای همسایه در جهت ترکیه ۷٫۷ درصد، در جهت گرجستان ۱۰٫۲ درصد، در جهت روسیه ۵٫۴ درصد و در جهت ایران ۷٫۲ درصد افزایش یافته است.

رشد ۳٫۲ درصدی بازار بین المللی حمل و نقل خودرو در آذربایجان

در مقایسه ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ با مدت مشابه سال ۲۰۲۲، رشد بازار بین المللی حمل و نقل خودرو در آذربایجان ۳٫۲ درصد مشاهده شده است. افزایش سهم حامل های داخلی در این بازار نیز محسوس است. بطوری که سهم بازار بین آذربایجان و کشورهای شریک در حال نزدیک شدن به برابری است.

سال گذشته سهم حامل های داخلی ۳۹٫۵ درصد بود و در سال ۲۰۲۲ این رقم ۴۷ درصد می باشد. در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱، حامل های آذربایجانی ۸۲۴۲ محموله کشورهای ثالث (از یک کشور خارجی به یک کشور خارجی دیگر) انجام داده اند. در دوره مشابه سال ۲۰۲۲، این شاخص ۱۲۷۲۶ بوده است. این به نوبه خود به معنای افزایش ۵۴٫۴ درصدی صادرات این خدمات به کشورهای ثالث است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});