• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

راه اندازی کارخانه دانش بنیان فرآوری سیب در اهر از محل موقوفات

  • کد خبر : 74672
  • 23 مرداد 1401 - 13:30
راه اندازی کارخانه دانش بنیان فرآوری سیب در اهر از محل موقوفات
یاز اکو - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ار راه اندازی کارخانه دانش بنیان فرآوری سیب در اهر از محل موقوفات خبر داد و افزود: مقدمات تاسیس این کارخانه در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، روز یکشنبه، ۲۳ مردادماه، در دیدار فرماندار اهر با وی، با اشاره به برنامه‌های اوقاف در جهت افزایش بهره وری موقوفات، گفت: سردخانه‌ نگه داری محصولات کشاورزی در شهرستان اهر از محل موقوفات در حال ساخت بوده که مدتی مغفول مانده بود اما اکنون تمامی تلاش خود را برای تکمیل این سردخانه بی نظیر به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی هم‌چنین از کمک اوقاف برای جذب سرمایه گذار جهت بهبود وضعیت کشتارگاه صنعتی فعلی و حتی تاسیس کشتارگاه جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: برای تعیین تکلیف وضعیت گورستان‌های متروکه شهر نیز تدابیری اندیشیده شده و با همراهی شهرداری اهر اقداماتی را انجام خواهیم داد؛ هم‌چنین در راستای تعیین تکلیف زمین مقابل فرمانداری اهر نیز بررسی‌هایی انجام گرفته و نقشه مشخصی برای بهره برداری از این زمین تدبیر شده است.

مشکلات سرمایه گذاری شهرستان اهر

در ادامه ابوالفضل غنی زاده، فرماندار اهر نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص مشکلات سرمایه گذاری این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اهر بکی از مناطق مهم کشاورزی به خصوص در تولید سیب استان بوده و با مشکل سردخانه مواجه است اما اکنون سردخانه وقفی و منحصر به فرد این شهرستان که تاسیس آن از سال ۹۳ شروع شده و مدتی در بلاتکلیفی قرار داشت، تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک گورستان متروکه نادرقوجا و زمینی که رو به روی فرمانداری قرار داشته و بخشی از آن موقوفه است، خواستار رسیدگی و کمک اداره کل اوقاف برای ساماندهی این مناطق شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});