• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

فیلترینگ چراغ خاموش اینستاگرام / سکوت قابل تامل وزیر ارتباطات!

  • کد خبر : 74873
  • 25 مرداد 1401 - 8:30
فیلترینگ چراغ خاموش اینستاگرام / سکوت قابل تامل وزیر ارتباطات!
یاز اکو - گزارش‌های متعدد کاربران حاکی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت چراغ خاموش در ایران کلید خورده و دسترسی به آن بدون فیلترشکن برای بسیاری از افراد با اپراتور‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از چند ثانیه، گزارش‌های متعدد کاربران حاکی است که شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت چراغ خاموش در ایران کلید خورده و دسترسی به آن بدون فیلترشکن برای بسیاری از افراد با اپراتور‌های مختلف امکان‌پذیر نیست.

هنوز هیچ گزارش رسمی از فیلترینگ اینستاگرام منتشر نشده و مقام‌های وزارت ارتباطات این موضوع را تایید نکرده‌اند اما کاربران طی روز گذشته شواهد زیادی از فیلترینگ اینستاگرام ارائه کرده‌اند

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که وقتی روی لینکی مرتبط با اینستاگرام کلیک می‌کنند به صفحه پیوند‌ها هدایت می‌شوند که به معنای فیلتر شدن یک آدرس اینترنتی است.

وبسایت زومیت که در زمینه فناوری‌های دیجیتال فعالیت می‌کند روز دوشنبه نوشت: «به‌نظر می‌رسد درصورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، مشکل مذکور برطرف خواهد شد. ازاین‌رو این احتمال وجود دارد که اختلالات تنها به داخل کشور محدود باشد.»

اسم طرح صیانت بارها در مجلس تغییر کرده اما به نظر می‌رسد بعد از کش و قوس‌های فراوان نهایتا حکومت تصمیم گرفته اهداف این طرح را بدون تصویب در مجلس به صورت مرحله‌ای و تدریجی به اجرا دربیاورد.

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی پر طرفدار است که تاکنون در ایران به صورت رسمی فیلتر نشده است.

وزارت ارتباطات ترافیک اینستاگرام را در یک فرآیند مرحله‌ای کاهش داده و هم‌زمان هزینه اینترنت بین‌الملل را به صورت سرسام‌آور افزایش داده‌اند.

با وجود این شرایط عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در ادامه سیاست انکار، هفته گذشته ضمن رد اجرای طرح صیانت گفت: «چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم.»

او نگرانی‌ها درباره سانسور شدید اینترنت و اراده حکومت به جایگزینی اینترنت ملی را جوسازی خواند.

رضا باقری‌اصل، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه «آمارها ثابت می‌کند کیفیت اینترنت پایین نیامده»، گفت: «سطح توقع مردم از سرویس‌ها افزایش یافته و تعداد کاربرانی که از سرویس‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته‌است.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});