• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

برای اصلاح امور، نیازمند تمرین مدارا با اصحاب رسانه هستیم

  • کد خبر : 75481
  • 29 مرداد 1401 - 17:15
برای اصلاح امور، نیازمند تمرین مدارا با اصحاب رسانه هستیم
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه آیین معارفه معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل، گفت: برای اصلاح امور، ما مدیران نیازمند تمرین مدارا با اصحاب رسانه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، “سیدقاسم ناظمی” اظهار داشت: سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای حکمرانی خوب، در تعامل متقابل اصحاب رسانه و مدیران نمود عینی می‌یابد و همدلی این دو قطب تاثیرگذار، زمینه‌ساز رشد و تحول اجتماعی است.

وی افزود: اصحاب رسانه در عین این که مشاوران مدیران دستگاههای اجرایی هستند، ناظران آنان نیز محسوب می‌شوند و این امر تعامل بیشتر و همراهی و هم‌افزایی گسترده‌تری را می‌طلبد.

ناظمی تصریح کرد: برای اصلاح امور، مدیران نیازمند تمرین مدارا با اصحاب رسانه هستند و در مقابل اصحاب رسانه نیز نیازمند ارتقای سواد رسانه‌ای می‌باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: یکی از آسیب‌های حوزه رسانه در آذربایجان‌شرقی کمبود سواد رسانه‌ای در میان مدیران و خبرنگاران است که البته مواردی چون عدم ارتباط مستمر مدیران با بنگاه‌های رسانه‌ای، کاهش منابع درآمدی رسانه‌ها و به تبع آن نبود امنیت شغلی روزنامه‌نگاران می‌تواند از دلایل این اتفاق باشد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی دقیق و منطقی باید از خبرنگاران و روزنامه نگاران متخصص بهره‌ گیرند.

ناظمی همچنین بر لزوم ارتباط حرفه‌ای بین مدیران و دست‌اندرکاران روابط عمومی و ارتباطات با خبرنگاران و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: اصل برقراری ارتباط با رسانه و کانون‌های خبری و انتقال پیام یکی از اصول اساسی در وظایف روابط‌عمومی‌هاست و در این ارتباط دوسویه است که دستگاهها و رسانه‌ها در تحقق اهداف خود موفق می‌شوند.

وی در پایان با تاکید برضرورت تعامل مدیران و رسانه‌ها در یک چارچوب نظام‌مند تصریح کرد: اهالی قلم و رسانه افزایش آگاهی‌های عمومی در جامعه را مدیریت می‌کنند و سرمایه اجتماعی مهمی هستند که در صورت بهره‌مندی از فضای مناسب و امنیت کاری، مدیران را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یاری خواهند رساند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});