• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

NFT‌ ورزشی چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

  • کد خبر : 75899
  • 01 شهریور 1401 - 13:30
NFT‌ ورزشی چیست و چرا اینقدر محبوب است؟
یاز اکو - NFTهای ورزشی بخش رو به رشدی در بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) هستند. این توکن‌ها به طرفداران ورزش امکان می‌دهند، کارت‌های معاملاتی دیجیتال، یادگاری‌های مجازی و موارد دیگر را جمع‌آوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، NFT‌ ورزشی دارایی‌ دیجیتال منحصر به فرد قابل تاییدی است که بر روی یک بلاکچین ایجاد شد تا کارت‌های ورزشی دیجیتالی، یادگاری‌های دیجیتالی و سایر انواع اقلام ورزشی را نشان دهد.

NFT‌ ورزشی

صدور NFT های ورزشی فرصتی را برای ورزشکاران، باشگاه ها و برندهای ورزشی و یک راه جدید درآمدزایی فراهم می کنند. در عین حال طرفداران را قادر می‌سازد تا با باشگاه‌ها و ورزشکاران مورد علاقه خود به روشی جدید ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، داشتن یادگاری مجازی با نسخه محدود از تیم بسکتبال مورد علاقه خود یا یک کارت کلکسیونی کمیاب از یک بازیکن بیسبال مورد علاقه، چیزی است که بسیاری از طرفداران مایلند پول خوبی برای آن بپردازند. در نتیجه، NFTهای ورزشی اغلب با هزاران دلار (یا بیشتر) معامله می‌شوند و ارزش برخی از کمیاب‌ترین قطعات از زمان ایجاد آنها به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است.

از کجا می توان NFT‌ ورزشی خرید؟

بازارهای متعددی وجود دارد که می توانید NFT های ورزشی را خریداری کنید. در ادامه به چند مثال از چند نمونه از فعال‌ترین بازارهای NFT که NFT های مرتبط با ورزش را می فروشند می‌پردازیم.

OpenSea ،OpenSea بازار پیشرو NFT در جهان است که به هر کسی در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا طیف گسترده‎ای از توکن‎های غیرقابل تعویض را ایجاد، فروش و خرید کند. از هنر و موسیقی دیجیتالی گرفته‌تا کلکسیون‌های رمزنگاری و‌NFT های ورزشی.

Rarible ،Rarible یکی از بازارهای پیشرو NFT است. در آن افراد می توانند طیف گسترده‌ای از انواع مختلف توکن‌های غیرقابل تعویض را تولید کنند، بفروشند و بخرند. همچنین می‌توانید NFT ها را از بسیاری از برندهای برجسته ورزشی NFT در Rarible خریداری کنید. علاوه بر دارایی‌های مبتنی بر اتریوم (ETH)، Rarible از‌NFT‌هایی که روی Tezos (XTZ)، Flow (FLOW) و Polygon (MATIC) کار می‌کنند نیز پشتیبانی می‌کند.

Autograph ،Autograph که توسط ستاره فوتبال آمریکایی تام بردی تأسیس شد. یک پلتفرم ورزشی NFT است. کلکسیون‌های ورزشی با نسخه‌محدود از بسیاری از ورزشکاران برجسته‌و ورزشکاران سابق مانند تونی هاوک، وین گرتزکی و نائومی اوزاکا را به فروش می‌رساند. Autograph از NFTهایی که روی اتریوم و Polygon کار می‌کنند پشتیبانی می‌کند.

برترین برندهای کارت ورزشی NFT

Sorare ،Sorare یک بازی کارتی تجارت فوتبال فانتزی است که بازیکنان را قادر می‌سازد تا کارت‌های کلکسیونی را بخرند، بفروشند و معامله کنند. بازیکنان Sorare با ایجاد تیم‌هایی متشکل از پنج بازیکن فوتبال با استفاده از کارت های مجازی که به عنوان NFT در بلاکچین اتریوم ایجاد شده‌اند، به بازی می‌پردازند. هر کارت نشان دهنده‌یک بازیکن فوتبال در دنیای واقعی است و عملکرد آنها در زمین روی امتیاز Sorare تأثیر می‌گذارد.

NBA Topshot، این برند یک پلتفرم کارت معاملاتی مجازی در بلاک چین FLOW است که به طور رسمی توسط انجمن بازیکنان NBA مجوز دارد.NBA Top Shot NFT ها ویدیوهای کوتاهی هستند که اسلم دانک‌های قابل توجه، پرتاب‌های سه امتیازی و دیگر رویدادهای بازی هیجان انگیز به نام «لحظه ها» را به نمایش می گذارند. طبق گزارشات، ارزش بازار NBA Top Shot در مارس ۲۰۲۲ به بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار رسید.

NFL All Day ،NFL All Day در پایان فصل NFL 2021 به عنوان یک بازی کارت تجاری با مشارکت NFL و Dapper Labs منتشر شد. این پلتفرم به طرفداران اجازه می‌دهد تا NFT بازیکنان و لحظات به یاد ماندنی را در NFL خریداری و جمع آوری کنند. گفتنی است، NFL ALL Day بر روی بلاک چین FLOW کار می‌کند و در زمان نگارش این مقاله دارای ارزش بازاری ۶۸٫۱۵ میلیون دلار است.

UFC Strike، این برند نیزدرست مانند NBA Top Shot و NFL All Day، UFC Strike به طرفداران این فرصت را می‌دهد. تا کارت‌های تجارت مجازی مبتنی بر مبارزان معروف را در قالب‌NFT‌هایی که بر روی بلاکچین FLOW ساخته شده‌اند، جمع‌آوری کنند.

UFC Strike در مارس ۲۰۲۲ به ارزش بازار ۷٫۹ میلیون دلاری رسید.

آیا باید NFTهای ورزشی را جمع آوری کنید؟

شرکت‌های پیشرو NFT، به‌ویژه Dapper Labs و Sorare، موفق شده‌اند قراردادهای مجوز را با برخی از بزرگترین لیگ‌های ورزشی در جهان تضمین کنند، و به طرفداران ورزش این امکان را بدهند تا با باشگاه‌ها و ورزشکاران مورد علاقه خود به شیوه‌ای کاملاً جدید در دنیای دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

همچنین این NFTها به کلکسیونرهای این امکان را داده‌اند تا با خرید کارت‌های کلکسیونی مناسب و یادگاری‌های مجازی و فروش آن در اوج رونق NFT در سال ۲۰۲۱، سود قابل توجهی به دست آورند.

با این حال، بازار NFT بسیار بی ثبات است و جمع آوری‌NFT های ورزشی می‌تواند منجر به از دست دادن کل سرمایه افراد شود، برای مثال، یک برند NFT ممکن است توافق‌نامه یا مجوز خود را از دست بدهد. این موضوع سبب ضرر صاحبان آن NFT می‌شود.

با این اوصاف، اگر طرفدار دنیای NFTها هستید و مایلید هر مبلغی بپردازید تا آخرین کلکسیون باشگاه یا ورزشکار مورد علاقه خود را به دست آورید، NFT های ورزشی یکی از گزینه‌های شما خواهند بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});