• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزتشریح کرد؛

ارائه خدمات رادیوتراپی در بیمارستان شهید مدنی تبریز/ دستگاه رادیوتراپی امید تا دوماه آتی نصب می شود

  • کد خبر : 76135
  • 03 شهریور 1401 - 9:30
ارائه خدمات رادیوتراپی در بیمارستان شهید مدنی تبریز/ دستگاه رادیوتراپی امید تا دوماه آتی نصب می شود
یاز اکو - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت ارائه خدمات رادیوتراپی (پرتودرمانی) در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر جواد احمدیان، از ارائه خدمات رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر سه دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) در این بیمارستان فعال هست و از این بین دستگاه زیمنس انکور قدیمی تر بوده و برخی مواقع دچار مشکل می شود و با سرویس کارشناسان مجددا به چرخه فعالیت باز می گردد و در حال حاضر هر سه دستگاه رادیوتراپی در حال سرویس دهی به بیماران می باشد.

دکتر احمدیان، با اشاره به حجم قابل توجه مراجعه به مراکز دولتی به منظور دریافت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: با توجه به اینکه تعرفه های ارائه خدمات رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی تبریز در حد رایگان است مراجعات زیادی از استان خودمان و استانهای همجوار به این بیمارستان صورت می گیرد و از طرف دیگر به علت توقف کار تنها دستگاه رادیوتراپی مرکز خصوصی در تبریز و افزایش مراجعات به مرکز رادیوتراپی شهید مدنی ، نوبت انتظار برای رادیوتراپی گاهی طولانی می شود ودر زمانی که دستگاه انکور نیز دچار نقص می شود متاسفانه برخی از مردم عزیزمان مجبور به مراجعه به مراکز رادیوتراپی در ارومیه و زنجان می شوند.

وی، با اشاره به تلاش مدیران دانشگاه و مسولان بیمارستان شهید مدنی برای حل این مشکل گفت: دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) امید با توان ارائه خدمات به حدود ۱۰۰ بیمار در روز خریداری شده است و تلاش می کنیم در دو ماه آینده، با نصب این دستگاه و تایید سازمان انرژی اتمی و دزیمتری دستگاه (روشی برای محاسبه دز جذب شده پرتوها) شاهد بهره برداری از آن و ارایه خدمت مناسبتر به بیماران عزیز باشیم.

تامین اعتبار لازم برای نصب و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: رئیس محترم دانشگاه دستور ویژه برای تامین اعتبار لازم برای نصب و راه اندازی دستگاه امید در کمترین زمان ممکن را داده است.

دکتر احمدیان، درخصوص نحوه استفاده از دستگاه رادیوتراپی (پرتودرمانی) در بیمارستان شهید مدنی تبریز گفت: استفاده ازدستگاه ها نسبت به تشخیص پزشک و تجویز آنها انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن دعوت از خیرین سلامت برای سرمایه گذاری در بخش های رادیوتراپی (پرتودرمانی) تبریز گفت: در شهر زنجان شاهد سرمایه گذاری قابل توجه خیرین سلامت به منظور ایجاد مراکز خیریه رادیوتراپی هستیم.از این رو ما نیز برای رفاه حال همشهریان و بیماران استان از همه خیرین عزیز دعوت می کنیم تا ضمن سرمایه گذاری در این حوزه در جهت خدمت به بیماران رادیو تراپی، یاریگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});