• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

۴۵۰ طرح ارتباطی و مخابراتی در آذربایجان شرقی بهره برداری شد

  • کد خبر : 76541
  • 05 شهریور 1401 - 15:00
۴۵۰ طرح ارتباطی و مخابراتی در آذربایجان شرقی بهره برداری شد
یاز اکو - همزمان با چهارمین روز از هفته دولت تعداد ۴۵۰ طرح ارتباطی، مخابراتی و فناوری در شهرها و بخش های مختلف آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، برای بهره برداری از این تعداد طرح حدود ۱۱۳ میلیارد تومان از طرف اپراتورهای مختلف ارتباطی همراه و ثابت سرمایه گذاری شده است که ایجاد پوشش مکالمه و اینترنت، توسعه سیستم انتقال و نصب کافو و سوئیچ، ایجاد پوشش اینترنت همراه و اعطای تسهیلات توسط پست بانک را شامل می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح ها با بیان اینکه طی یک سال اخیر تعداد ۹۱۷ عنوان پروژه در حوزه های مختلف فناوری و ارتباطات استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، گفت: این میزان طرح در سطح کشور قابل توجه است.

محمد فرزاد با بیان اینکه هم اکنون از جمعیت ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی تعداد یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۴۴۹ نفر دارای تلفن ثابت هستند، اظهار داشت: این آمار بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود که در سطح کشور بین رده های ۵ تا ۶ قرار داریم.

تعداد مشترکان تلفن همراه در استان بیش از ۶ میلیون نفر است

وی تعداد مشترکان تلفن همراه در آذربایجان شرقی را ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۴۴ نفر اعلام کرد که ۱۶۲ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

فرزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۹۶ درصد مجموع روستاهای استان را شامل می شود، دارای تلفن ثابت است، ادامه داد: تعداد روستاهایی که امکان استفاده تلفن همراه وجود دارد یکهزار و ۵۸۶ روستا می باشد که ۷۸ درصد کل روستاهای آذربایجان شرقی را تشکیل می دهد.

به گفته وی تلاش می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی که ۲ هزار و ۲۰ روستا را شامل می شود، بدون اینترنت نماند.

فرزاد تعداد روستاهای دارای اینترنت آذربایجان شرقی را یکهزار و ۶۲۶ روستا اعلام کرد که ۸۰ درصد مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تشکیل می دهد.

وی متوسط رشد یک ساله پوشش اینترنت روستایی استان را بیش از ۶ درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای برقراری اینترنت تعداد ۳۷۶ روستا طی یک سال آینده اقدام خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});