• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
گفتگوی اختصاصی یازاکو با وکیل بیش از 2000 پرونده بانکی

آذربایجان شرقی؛ رتبه‌ی پایین در جذب منابع، رتبه‌ی بالا در پرداخت مالیات

  • کد خبر : 76614
  • 06 شهریور 1401 - 9:55
آذربایجان شرقی؛ رتبه‌ی پایین در جذب منابع، رتبه‌ی بالا در پرداخت مالیات
مدیران بانک‌ها اگر بومی نباشند دلسوز استان نخواهند بود اگر مدیر بومی باشد منابع را به تسهیلات تبدیل کنند. استان ما در جذب منابع رتبه‌ی پایین ولی در پرداخت مالیات رتبه‌ی بالایی دارد.

یازاکو؛ جعفر ساعی‌نیا و پریسا رضاپور – وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در گفتگو با هیئت تحریریه یازاکو خاطرنشان شد: استان ما در جذب منابع رتبه‌ی پایین ولی در پرداخت مالیات رتبه‌ی بالایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، جواد فتحی در میزگرد رسانه‌ای با هیئت تحریریه یازاکو در خصوص رتبه‌بندی بانک مرکزی در خصوص سپرده‌گذاری و تسهیلات استان گفت: شهر تبریز که همیشه به عنوان شهر اولین ها یاد می‌شود در سپرده‌گذاری و اخذ تسهیلات نه تنها رتبه‌ی یک نیست بلکه در رتبه‌ی هفت قرار دارد.

وی در مقایسه‌ی آذربایجان‌شرقی با سایر کلانشهرها گفت: مردم اصفهان بیش از دو برابر، سپرده‌گذاری در بانک‌ها دارند.

وی در خصوص اخذ تسهیلات در سال جاری گفت: آخرین آمار مربوط به خرداد ماه ۱۴۰۱ است که میزان تسهیلات در استان قابل قبول است ولی در سال‌های گذشته میزان سپرده‌گذاری بیشتر از دریافت تسهیلات بود.

وی بیان کرد: قانون راهکاری کردن ربا وجود دارد که سال ۸۵ نوشته شده است ولی اجرا نمی‌شود اگر این قانون اجرا شود مشکلات بانکی ما حل می‌شود.

وی درخصوص راهکار نجات از این وضعیت گفت: پرداخت تسهیلات به افرادی که اهلیت تسهیلات را دارند اولین راهکار است، دومین راهکار گرفتن سود واقعی از مشتری است یعنی زمانی که نصف پول برای راه‌اندازی چرخه‌ی تولید یک تولیدکننده داده است باید زمان ورشکستگی همان نصف مبلغ را دریافت کند نه تمام سرمایه و زندگی فرد را.

 

۶۰ تا ۷۰ درصد تخلفات در دو سال اخیر در حال اصلاح است

فتحی گفت: تخلفاتی که در ده سال گذشته در بانک‌ها و .. بود الان وجود ندارد و حتی ‌می‌توان گفت به صورت شیب ملایم در حال قانون‌مند شدن هستند و در حال اصلاح است.

وی گفت: بانک‌ها متاسفانه بدهکار را بیشتر از خوش‌حساب‌ها دوست دارد، بدهکارها روز به روز بدهکارتر می‌شوند.

فتحی گفت: بزرگترین مشکل در تجارت و اقتصاد حرص و ولع است، زمانی که فرد در حال دریافت تسهیلات بانکی است حتما مشاور مالی و حقوقی داشته باشد و از مشاوره‌‌ی آن‌ها بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار باید با مسائل مالی و حقوقی را آشنا باشد و بیشتر از توان خود زیر بار دریافت تسهیلات ووام نرود و اموال خویشاوندان را برای گرفتن تسهیلات بانکی در نظر نگیرد.

 

مدیران بانک‌ها اگر بومی نباشند دلسوز استان نخواهند بود

فتحی در خصوص مدیران بومی گفت: مدیران بانک‌ها اگر بومی نباشند دلسوز استان نخواهند بود اگر مدیر بومی باشد منابع را به تسهیلات تبدیل کنند.

وی در پایان خاطرنشان شد: استان ما در جذب منابع رتبه‌ی پایین ولی در پرداخت مالیات رتبه‌ی بالایی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});