• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1

درخواست عجیب خودروسازان از دولت/ «معدن مس می‌‌خواهیم!»

  • کد خبر : 76625
  • 06 شهریور 1401 - 11:45
درخواست عجیب خودروسازان از دولت/ «معدن مس می‌‌خواهیم!»
یاز اکو - مدیرعامل مدیران‌خودرو از یک درخواست جدید از دولت رونمایی کرد و گفت این شرکت از دولت خواسته که یک معدن مس یا پانیوم به مدیران خودرو اختصاص دهد تا از آن برای ساخت خودروهای برقی استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، نمایشگاه تحول صنعت خودرو امروز پنجم شهریور برگزار شد. در نمایشگاه امروز، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در نشست خبری حضور داشت و برنامه‌های آینده این شرکت را شرح داد.

اگرچه در این برنامه درباره موارد بسیار زیادی صحبت شد، اما مهم‌ترین نکته‌ای که بهرام شریعت در این نشست عنوان کرد درخواست یک معدن مس یا پانیوم از دولت بود. او گفت: این شرکت یک پیشنهاد به دولت داده. در این پیشنهاد ذکر شده که دولت یک معدن مس یا پانیوم به مدیران خودرو اختصاص دهد.

به گفته شریعت، این اقدام موجب تولید موتور الکترونیکی و باتری خودروهای برقی می‌شود. اما دولت هنوز جوابی به این پیشنهاد نداده است.

این جدیدترین خواسته مدیران شرکت‌های خودروسازی از دولت است؛ معدن مس برای تولید موتور برقی! اما سوال مهمی که وجود دارد این است که دلیل چنین درخواستی چیست و اینکه آیا ایران می‌تواند خودروی برقی تولید کند؟

پیش از این شرکت‌های خودروسازی، موتور برقی تولید کرده‌اند اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند.

با اینکه گفته می‌شود خودروسازان توان ساخت خودروهای برقی را ذارند و نیازی به اختصاص دادن معدن به خودروسازان نیست، اما کارشناسان می‌گویند در کشور هنوز زیرساختی، مانند جایگاه‌های شارژ در خیابان و جاده‌ها برای این نوع خودروها وجود ندارد. فراهم کردن این زیرساخت‌ها نیز برای دولت بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود و تولید خودروهای برقی تنها کافی نیست.

برنامه پنج ساله مدیران خودرو

اما در نشست خبری مدیران خودرو، چه موضوعاتی عنوان شد؟

در ابتدای نشست، مدیرعامل این شرکت از تاریخچه این شرکت صحبت کرد و سپس برنامه‌ریزی‌های مدیران خودرو در پنج سال آینده را شرح داد.

بهرام شریعت گفت: مدیران خودرو توانسته از ابتدای سال ۱۳۸۱ تا کنون، ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و همچنین سومین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش در کشور شود.

این خودروساز یک برنامه پنج ساله در نشست ارائه کرد.

این شرکت خودروسازی چشم‌انداز فروش ۱۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ را برای خود مشخص کرد که برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ میزان این فروش به ۳۵۰ هزار دستگاه نیز برسد. البته تولید خودروهای الکترونیکی جزو برنامه چشم انداز پنج ساله این شرکت است.

البته در زمینه تولید نیز این شرکت قصد دارد محصولات خود را تا ۷۰ درصد بومی‌سازی کند.

همکاری قطعه‌سازان ایرانی و خارجی

مدیران خودرو اعلام کرد که علاوه بر دو کارخانه‌ای که در حال فعالیت هستند، قرار است که یک کارخانه سومی راه اندازی شود. این کارخانه نیازمند ۲۰ میلیون متر زمین است. قرار است که بخشی از این زمین، به کارخانه تولید خودرو و بخش دیگر برای شهرک صنعتی اختصاص یابد. در بخش صنعتی کارخانه، قطعه‌سازان ایرانی با قطعه‌سازان خارجی همکاری و مشغول به تولید قطعه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۵ این قطعات تولید داخل، به کشورهای دیگر صادر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});