• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

وزیر خارجه آلمان: تا ابد قدردان گورباچف هستیم

  • کد خبر : 77164
  • 09 شهریور 1401 - 14:30
وزیر خارجه آلمان: تا ابد قدردان گورباچف هستیم
یاز اکو - «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در پیامی درگذشت «میخائیل گرباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به خبر فوت میخائیل گورباچف، وزیر خارجه آلمان ضمن تمجید از نقش وی در زمینه اتحاد این کشور اعلام کرد که آلمانی‌ها تا ابد مدیون او هستند.

رسانه‌های روسیه بامداد امروز چهارشنبه (به وقت تهران) گزارش دادند میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

گورباچف متولد ۲ مارس ۱۹۳۱ (۱۱ اسفند ۱۳۰۹) بود. او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود اما دسامبر ۱۹۹۱ بعد از یک کودتای داخلی موسوم به «کودتای آگوست» سرانجام استعفا داد و اتحاد جماهیر شوروی هم فروپاشید.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در پیامی به زبان آلمانی در صفحه شخصی خود در توئیتر، به خبر درگذشت میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی واکنش نشان داد.

این مقام ارشد آلمان در پیام خود به تعریف و تمجید از میخائیل گورباچف پرداخت و از نقش او در زمینه اتحاد آلمان شرقی و آلمان غربی به نیکی یاد کرد.

در تاریخ سوم اکتبر ۱۹۹۰ بود که با پیوستن نواحی جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) به جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی) اتحاد آلمان شکل گرفت و برلین پایتخت این کشور واحد شد.

اتحاد آلمان در شرایطی انجام شد که اتحاد جماهیر شوروی که روابط نزدیکی با آلمان شرقی داشت، با بحران‌های متعددی مواجه بود و در نهایت کمی بیش از یک سال بعد، فروپاشید.

آنالنا بائربوک در پیام توئیتری خود نوشت: «میخائیل گورباچف به خود اجازه داد که در لحظات سرنوشت‌سازی برای تاریخ ما، صلح و فهم متقابل بین مردم راهنمای او باشد. پایان جنگ سرد و اتحاد آلمان میراث اوست. ما در غم از دست دادن دولتمردی که تا ابد قدردان او هستیم، سوگواری می‌کنیم».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});