• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

ارتباطات حمل و نقلی ایران با جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 77264
  • 10 شهریور 1401 - 12:30
ارتباطات حمل و نقلی ایران با جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد
یاز اکو - سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از توسعه ارتباطات حمل و نقلی با این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت، ایران به توسعه ارتباطات حمل و نقل با باکو ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: «یک نمونه، راه آهن جدید ساخته شده است، ایران مخالف ایجاد کریدور زنگزور نیست و ما با جمهوری آذربایجان  یک کریدور اصلی داریم و ۳۰ سال است که با نخجوان ارتباط برقرار می‌کند و این ارتباط از طریق اراضی ایران انجام شده و طبیعی است که باید کریدورهای جایگزین وجود داشته باشد و در مورد کریدور جدید هم بستگی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد و یک موضوع بین‌المللی است.»

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اصول ما این است که یک کشور نمی‌تواند بر منافع ملی کشوری دیگر از جمله همسایگان تاثیر بگذارد.»

وی درباره همکاری در منطقه گفت که گروه «۳+۳» به این امر کمک خواهد کرد. اولین نشست این گروه سال گذشته در مسکو برگزار شد و امسال در تهران برگزار می‌شود. در چارچوب این نشست، می‌توانیم مشکلات منطقه را از طریق گفت‌وگو حل کنیم و پیشرفت به سمت عادی‌سازی در منطقه وجود دارد.»

سفیر ایران در باکو گفت: «در منطقه قره باغ روند فشرده‌ای برای مین زدایی و بازسازی در جریان است.»

چندی قبل نیز رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با هیات بلند پایه ایرانی از تمایل به مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ خبر داد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با هیاتی به سرپرستی «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس مشترک کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: «مطمئن هستم که شرکت‌های ایرانی در آینده نزدیک فعالیت خود را در اراضی‌های آزاد شده آغاز خواهند کرد.»

علی اف پیشتر نیز  گفته بود؛ روابط دوستانه و مشارکتی در جریان تماس‌های منظم و تبادل نظر با سایر همسایگان، ایران و گرجستان توسعه بیشتر یافته است. بستر همکاری های چندجانبه هم اکنون در منطقه در حال شکل گیری است و البته این به نفع ماست.

اخیرا نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در  سفر به ترکمنستان و در دیدار الهام علی‌اف گفت:« باید با بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌ها همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی و تجاری را گسترش داد.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});