• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۲۱ طرح تولیدی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 77305
  • 10 شهریور 1401 - 18:00
۲۱ طرح تولیدی در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی شد
یاز اکو - ۲۱ طرح تولیدی منطقه آزاد ارس به صورت ویدئوکنفرانس امروز پنجشنبه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در گفت و گو؛ میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل ۱۹ طرح افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس را ۸ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۷ نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

علی نوید گفت: سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس شامل فاز توسعه‌ای شرکت پاک سون نوین ارس در زمینه افزایش تولید دستمال مرطوب و پوشک کامل بزرگسالان و بچه می‌باشد که با هزار و ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر افتتاح شد.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز اول کارخانه پلیمرشیمی منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۷۶ میلیارد ریالی در حوزه تولید کمپاند و گرانول پلیمری و نانوکامپاند از دیگر برنامه‌های افتتاحیه امروز در منطقه آزاد ارس بود.

نوید گفت: امروز همچنین واحد تولیدی گسترش فرآیند اکسین ارس در حوزه تولید گریس پایه کلسیم سدیم، لیتیم، حلال‌های نفتی و هیدروکربن‌های سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری ۸۴۱ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۲ نفری افتتاح شد.

به گفته وی ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری دیگر در حوزه تولیدی صنعتی و کشاورزی از جمله موتور برقی، پایانه فروش آنلاین، انواع بست، کک نفتی، سورتینگ، تولید انواع صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، پوشاک، محصولات آرایشی بهداشتی، انواع لوازم برقی خانگی، خمیر کاغذ، چوب و کفپوش و دیوارپوش و دستگاه سنجش غلظت معلق هوای محیط از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دوره بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: امروز همچنین عملیات اجرایی احداث ۲ طرح بزرگ اقتصادی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۹ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

وی اعلام کرد: این دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل احداث مجتمع گلخانه‌ای هیدورپونیک شرکت کشت و صنعت مانارام در حوزه تولید انواع صیفی و نیز ایجاد باغات مدرن کشاورزی(احداث مجتمع کشت و صنعت شرکت گوزل طبیعت ارس) می‌باشد که با بهره‌برداری از این دو مجموعه برای ۸۴۷ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۶۴۹ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از ۵۰ هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد.

منطقه آزاد ارس سهل ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا بوده و فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از ۱۲۰ کیلومتر است.

امروز بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در ۴ منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی و در ۵ منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۲۲ هزار نفر با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});