• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
 دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تبریز؛

 باید مراقبت کنیم نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه بی‌اثر نشود

  • کد خبر : 77881
  • 15 شهریور 1401 - 13:00
 باید مراقبت کنیم نقش کتابخانه‌های عمومی در جامعه بی‌اثر نشود
یاز اکو- دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به بهانه‌های واهی تعداد محدودی همکار در مورد شرایط کار و حقوق تاکید کرد: ما باید مراقبت کنیم که نقش کتابخانه‌های عمومی و کتابدار در جامعه بی‌اثر نشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مهدی رمضانی صبح امروز در دیدار با فراگیران مدرسه تابستانی مهارت‌های اطلاع‌یابی با بیان این مطلب گفت: تفکر جدید و رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی در دنیا در حال وقوع است، با این حال برخی افراد هنوز به قدمت و تجربه بیشتر باور دارند.

رمضانی تاکید کرد: این ما هستیم که باید در برابر این نگاه ایستاده و فضا را تغییر دهیم. البته من معتقدم همکاران زیادی در نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند که به کار خود ارزش قائل هستند.

وی با بیان اینکه فضای کتابخانه‌ها، فضای پویا و فعالی است، افزود: من موقعیت کتابخانه‌ها را از نزدیک دیده‌ام و می‌بینم که بسیاری از کتابخانه‌ها فعال و پر رفت‌و آمد هستند.

وی با اشاره به درخواست همکاران فعال برای وجود نظام ارزیابی افزود: در نهاد فعالیت‌ها دیده می‌شود، گرچه یکسری نقاط ضعف وجود دارد که باید با نگاه منسجم و به‌هم پیوسته در قالب فرایندی شدن و به‌دور از بروکراسی اداری رفع شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،کتابدار را ویترین کتابخانه‌ها دانست و اضافه کرد: رسالت اصلی کتابدار امانت دادن کتاب نیست، بلکه گسترش فضای کتابخوانی در جامعه و ترویج عضویت است.

وی با اشاره به اینکه در تعریف فعالیت کتابخانه‌ها هیچ فعالیتی فوق برنامه محسوب نمی‌شود، گفت: همکارانی که در دوره مدرسه تابستانی و مهارت‌های اطلاع‌یابی توفیق حضور یافته‌اند بعد از آموزش نباید حبس علم کنند، چرا که همه ما مسئول هستیم و از هر آنچه آموخته‌ایم باید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم.

رمضانی با اشاره به گفته امیرالمؤمنین در رابطه با اینکه “نباید امروز مؤمن مثل دیروز باشد” گفت: قطعا نباید هیچ کدام از ما از حیث علم، فکر و اندیشه همچون دیروز باشیم و باید از فرصت آموزش برای پیش بردن کارها و تغییر فضای پیرامون استفاده کنیم.

وی گفت: ما در حوزه کتابخوانی دو دیدگاه داریم؛ نگاه به درون و بیرون. موضوع درونی به تلاش کتابدار مربوط است و مبحث بیرون به دیدگاه مخاطبان کتاب باز می‌گردد، اما برای رسیدن به نقطه دوم که علاقه‌مند کردن خود مخاطب به کتاب است، باید نگاه درونی اصلاح شود.

رمضانی ضمن‌ قدردانی از تلاش همکارانی که برای کار خود ارزش قائل هستند، گفت: این نوع فعالیت‌ها باید براس بسط و تبلیغ بین سایر همکاران گزارش داده شود و برای این امر سازوکارهایی در نظر گرفته شده است که تحقق آن به زمان‌نیاز دارد.

وی در خاتمه از تلاش نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای رفع دغدغه‌های حقوقی و قانونی همکاران و اصلاح آئین نامه داخلی خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});