• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

کاهش نفت اوپک پلاس ممکن است به اقتصاد جهانی ضربه وارد کند

  • کد خبر : 81456
  • 18 مهر 1401 - 12:00
کاهش نفت اوپک پلاس ممکن است به اقتصاد جهانی ضربه وارد کند
یاز اکو - ائتلاف کشورهای صادرکننده نفت اوپک پلاس تصمیم گرفتند برای حمایت از کاهش قیمت نفت، تولید خود را به شدت کاهش دهند، اقدامی که می‌تواند ضربه دیگری به اقتصاد جهانی در حال مبارزه وارد کند و قیمت‌های حساس سیاسی پمپ بنزین های آمریکا را در آستانه انتخابات ملی افزایش دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وزرای انرژی در ۵ اکتبر پس از گردهمایی برای اولین نشست رودررو خود در مقر نفت اوپک در وین از زمان شروع همه گیری ، تولید خود را بیش از حد انتظار یعنی ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

این گروه گفت که این تصمیم بر اساس “عدم قطعیتی است که دورنمای اقتصاد جهانی و بازار نفت را احاطه کرده است.”

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی بر نقش اعلام شده این گروه به عنوان نگهبان بازارهای انرژی باثبات تاکید کرد.

او به خبرنگاران گفت: «ما اینجا هستیم تا به عنوان یک نیروی تعدیل کننده بمانیم تا ثبات را ایجاد کنیم.

به دلیل ترس از اینکه اقتصادهای بزرگ جهانی مانند ایالات متحده یا اروپا به دلیل تورم بالا، افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان انرژی به دلیل جنگ روسیه در اوکراین دچار رکود شوند، نفت بسیار کمتر از اوج تابستان خود معامله می شود.

و این در حالی است که تصمیم اوپک پلاس می‌تواند به روسیه، عضو اتحادیه اروپا کمک کند تا تحریم‌های اروپایی بر نفت مسکو را بیشتر تحمل کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران در ایر فورس وان گفت:جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم اوپک پلاس را «کوته‌بینانه» ارزیابی کرد، در حالی که اقتصاد جهانی با تداوم تأثیر منفی تهاجم پوتین (ولادیمیر رئیس‌جمهور روسیه) به اوکراین مقابله می‌کند این اقدام فشار مضاعف بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت وارد می کند.

وی گفت: «روشن است که اوپک پلاس با اعلام امروز با روسیه همسو شد.

پس از اصلاح ماه گذشته، تصمیم ۵ اکتبر یک چرخش ناگهانی از ماه‌ها بازسازی بریدگی‌های عمیق ایجاد شده در اعماق همه‌گیری است.

با افزایش تقاضا، قیمت های جهانی انرژی از زمان حمله روسیه به اوکراین به شدت افزایش یافته است و به تورم کمک می کند که اقتصادهای سراسر جهان را تحت فشار قرار می دهد.

گری پیچ، تحلیلگر بازار نفت در شرکت اطلاعات انرژی Energy Intelligence، گفت: بخشی از کاهش اوپک پلاس روی کاغذ است، زیرا اعضا نمی توانند به اندازه کافی نفت عرضه کنند تا به سهم خود برسند.

وی گفت: «تنها نیمی از آن بشکه های واقعی است.

عرضه نفت ممکن است در ماه‌های آینده با کاهش بیشتری مواجه شود، زمانی که ممنوعیت اروپا بر بیشتر واردات روسیه در دسامبر اجرایی شود.

اقدام جداگانه ایالات متحده و سایر اعضای گروه هفت برای اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه، در صورتی که روسیه با امتناع از ارسال به کشورها و شرکت‌هایی که این سقف را رعایت می‌کنند، تلافی‌جویی کند، می‌تواند عرضه را کاهش دهد.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تحریم‌های جدیدی موافقت کرد که انتظار می‌رود شامل سقف قیمتی برای نفت روسیه باشد تا کشور پوتین را ازهزینه ماشین جنگی اش محروم کند.

در این بحبوحه، بحران انرژی ناشی از کاهش گاز طبیعی توسط روسیه به اروپا نیزخودنمایی می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});