• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
دهقان‌نژاد در گفتگو با تحریریه‌ی یازاکو: (بخش نخست)

در شورا حاشیه پررنگ تر از متن است/ سامانه‌ی شفافیت جلوی فاکتورسازی‌ها را می‌گیرد/یازاکو رسانه‌ای مستقل و به دور از جانبداری است

  • کد خبر : 78115
  • 17 شهریور 1401 - 13:15
در شورا حاشیه پررنگ تر از متن است/ سامانه‌ی شفافیت جلوی فاکتورسازی‌ها را می‌گیرد/یازاکو رسانه‌ای مستقل و به دور از جانبداری است
یاز اکو - روح‌الله دهقان‌نژاد با حضور در تحریریه‌ی یازاکو به تشریح عملکرد شورای ششم تبریز در یکسال نخست پرداخت و با بیان اینکه حاشیه در شورا پررنگ‌تر از متن است، گفت: توجه به سرمایه‌گذاری، ایجاد سامانه‌ی شفافیت، قانون تضاد منافع، ایجاد خزانه متمرکز و تقویت بخش حقوقی از مهمترین اقدامات این شوراست.

یازاکو؛ ساسان‌نیک‌رفتار خیابانی و نوید محمدی نسب‌آباد – روح‌الله دهقان‌نژاد با حضور در تحریریه‌ی یازاکو به تشریح عملکرد شورای ششم تبریز در یکسال نخست پرداخت و با بیان اینکه حاشیه در شورا پررنگ‌تر از متن است، گفت: توجه به سرمایه‌گذاری، ایجاد سامانه‌ی شفافیت، قانون تضاد منافع، ایجاد خزانه متمرکز و تقویت بخش حقوقی از مهمترین اقدامات این شوراست.

روح‌الله دهقان‌نژاد در گفتگو با تحریریه‌ی یازاکو، این رسانه را یکی از موفق‌ترین رسانه‌های در پوشش اخبار جلسات شورای ششم تبریز دانست و گفت: یاز اکو از زمان شروع کار نشان داده رسانه‌ای است مستقل که بدون حاشیه و بدون جانبداری در انعکاس سریع اخبار با بیانی موجز، رسا و شیوا به کار اطلاع‌رسانی دست می‌زند.

وی با تاکید بر این نکته که امروز رسانه‌ی مستقل در شهر ذیقیمت است، خاطرنشان کرد: باید قدر چنین رسانه‌هایی را دانست و در تقویت و تکریم آنها کوشید.

این عضو شورای ششم تبریز در پاسخ به این سوال یازاکو که تجربه‌ی یک سال گذشته‌ از شورا چقدر ذهنیت اولیه‌ی وی را از شورا و عضویت در شورا عوض کرده، گفت: با توجه به اینکه رشته‌ی تحصیلی‌ام حقوق است، از گذشته نسبت به کارکرد و وظایف شورا اشراف داشتم ولی میدان عمل فرق می‌کند. فکر می‌کردم به محض ورود به شورا می‌توانم دست‌ بسرعت دست به کار شده و گام‌های جدی در راستای بهتر شدن وضعیت شهر برداشت ولی دیدم که حاشیه پررنگ‌تر از متن است. در این میان به جز دو سه رسانه‌، بقیه‌ی رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند که این روند را تشدید می‌کند.

شهرداری بیشترین ضربه را از بخش حقوقی خورده

وی در مورد ویژگی‌های متمایز شورای ششم نسبت به دوره‌های پیشین گفت: شورای ششم در بحث مطالبه‌گری و قدرت و جرئت بیان و بیان دغدغه با ادوار گذشته فرق دارد. شاید آن چیزی که پیش از ورود به شورا فکر می‌کردم و آنچه که با آن مواجه شدم ۵۰-۵۰ بود.

دهقان‌نژاد با تاکید بر اینکه در امور شورا سعی می‌کنم مسئله‌محور باشم، افزود: در مورد مترو با همین نگاه ورود کردم همچنین در مورد مسایل حقوقی که در ادوار قبلی مسکوت مانده بود. بر همین اساس هم در کمیسیون تحقیق و نظارت واژه‌ی حقوقی را اضافه کردم. چرا که شهرداری بیشترین ضربه را از همین بخش خورده است. بیشتر موارد قرارداد و پیمان هست و باعث شده تا منابع مالی در دوره‌های گذشته براحتی از دست برود.

وی با اشاره به اینکه در بحث تعداد کارکنان قراردادی و رسمی، ۱۶هزار نفر را شناسایی کردیم، یادآور شد: متاسفانه در دوره‌های گذشته تعداد نفرات بالایی به مجموعه اضافه شده‌اند ولی این شورا از ورود نیروی انسانی جلوگیری کرده است به جز یکی دونفر که در غسالخانه‌ی وادی رحمت استخدام شدند. در این مسیر قانون تعارض منافع را تصویب کردیم که به موجب آن از ورود فامیل اعضای شورای شهر و مدیران خودداری می‌شود.

فاکتورسازی با ایجاد سامانه‌های شفافیت حذف می‌شود

این عضو شورای ششم شهر تبریز پرداخت به سامانه‌های شفافیت را از دیگر مسایل مهم کاری خود و شورا در یک‌سال ابتدایی شورا دانست و بیان کرد: در گذشته فاکتورسازی زیاد بود. برای قراردادها این سامانه را ایجاد کردیم. البته استارت این سامانه‌ها از شورای پنجم شروع شد ولی به صورت ابتدایی و در حد پورتال بود.

وی انتقاد و مطالبه‌گری را از دیگر دغدغه‌های ورودش به شورا ذکر کرد و گفت: شورای ششم بحث نظارت را قوت بخشیده و در حوزه‌ی حمل و نقل که سال‌ها کاری نشده بود ورود کرده است. متاسفانه کلانشهر تبریز با این عظمت تنها ۳۰۰ دستگاه اتوبوس داشت. در اولین گام اتوبوس‌هایی که به سرویس برخی سازمان‌ها تبدیل شده بودند را برگرداندیم و مقرر شد ماهانه ۲ میلیارد تومان به این بخش یارانه اختصاص بدهیم.

در ۵ سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری در شهرداری صورت نگرفته

به گفته‌ی وی؛ در ۵ سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری در شهرداری صورت نگرفته بود که شورا به تمام این موارد پرداخته است. حتی شهردار قبلی هم هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداشت و شخصا از عملکرد یک‌سال گذشته شورا در این زمینه راضی نیستم، اما نگاه شورا به سرمایه‌گذاری مثبت شده و به چند پروژه ورود کردیم که برخی در حال نتیجه دادن است. در این زمینه به برنامه‌های تشویقی مصوب سال ۹۴ شورا تاکید کردیم و در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدامات مثبتی انجام خواهد شد و در شش ماه دوم سال عملی می‌شود.

خزانه‌ی متمرکز برای ایجاد عدالت در مناطق شهر تبریز

وی ایجاد خزانه‌ی متمرکز را از دیگر دستاوردهای شورای ششم تبریز در یک‌سال نخست دانست و متذکر شد: قبل از استقرار شهردار، شورا بسرعت خزانه‌ی متمرکز را مستقر کرد و مقرر شد پول‌ها از تمامی مناطق و معاونت‌ها به یک قلک واحد ریخته شود و براساس عدالت به آنها تخصیص یابد. در این مسیر، سهم بودجه‌ی حاشیه‌نشینی را ۳ برابر کردیم و با این اقدام مدیریت و جذب منابع به صورت متمرکز اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78115
  • نویسنده : گفتگو: ساسان‌نیک‌رفتار خیابانی و نوید محمدی نسب‌آباد
  • ارسال توسط :
  • منبع : یاز اکو
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});