• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی؛

طرح دارویار خط قرمز بیمه سلامت است

  • کد خبر : 78122
  • 17 شهریور 1401 - 13:46
طرح دارویار خط قرمز بیمه سلامت است
یاز اکو- مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت، طرح دارویار را بحث حیاتی و خط قرمز بیمه سلامت دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وحید پورشاسب در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت بناب تصریح کرد: خوشبختانه پس از اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سال جاری شاهد وقوع اتفاقات خوب در حوزه دارو بوده ایم و این طرح برآیند خوبی داشته است.

وی طرح دارویار را در ادامه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در سراسر کشور باشیم.

پورشاسب افزود: تا قبل از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی تنها در سال ۹۹  بالغ بر ۲۰ میلیون جلد دفترچه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان صادر می‌شد که پس از اجرای این طرح این هزینه ذخیره و در جای دیگر هزینه می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت یک سازمان خدماتی حمایتی و اجتماعی است، گفت: این سازمان با گذشت عمر کمتر از ۲۶ سال، یک سازمان جوان محسوب می شود، با این حال طی این مدت ماموریت های زیادی را بر عهده گرفته است.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت در ادامه ادامه با اشاره به اینکه در پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در کل کشور در بیمه سلامت وجود داشت، افزود: بنا به دستور رئیس جمهور مبنی بر بیمه آحاد جامعه و مخصوصا اقشار ضعیف و دهک های پایین، تا آخر تیرماه سال جاری بالغ بر ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 وی تصریح کرد: هفته‌ای نیست که در بیمه سلامت شاهد کار جدید و ماموریت جدیدم باشیم و طرح دارویار آخرین طرحی که اکنون در حال اجرا است.

پورشاسب یکی از اقدامات قابل توجه در دولت را بیمه درمانی بیماران صعب العلاج عنوان کرد و گفت:  در بودجه سال  ۱۴۰۱ بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه احداث ساختمان بیمه سلامت بناب را یکی از اقدامات شاخص اداره کل بیمه سلامت در آذربایجان شرقی دانست و افزود: با ملکی شدن این ساختمان میزان و نحوه خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع بهتر می شود؛ چرا که ساختمان قبلی به خاطر پله‌دار بودن، برای افراد معلول و سالمندان مناسب نبود.

پورشاسب با بیان اینکه این ساختمان هجدهمین ساختمان ملکی در آذربایجان شرقی محسوب می شود،  از خدمات و زحمات مدیر کل این مجموعه و همکارانش در راستای ملکی سازی ساختمان ها قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: اداره بناب نوزدهمین ساختمان ملکی شده در استان است و نوزدهمین ساختمان در شهرستان ورزقان واقع شده که پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و همزمان با هفته بیمه سلامت در آبان ماه سال جاری افتتاح خواهد شد. 

پورشاسب تصریح کرد: ما مطمئن هستیم هر پروژه‌ای که در استان استارت می خورد در اسرع وقت و با کیفیت اجرا می شود.

 وی در خاتمه گفت: ۲۲ پروژه دیگر در سازمان بیمه سلامت در سال جاری به بهره برداری می رسد و امیدواریم توفیق خدمات رسانی به مردم شریف ایران را داشته باشیم.

 

هجدهمین ساختمان بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی ملکی‌سازی شد

وحید مجیدی؛ مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز در مراسم افتتاح ساختمان بیمه سلامت شهرستان بناب، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و قبولی عزاداری ها، شهر بناب را به عنوان نماد شهر دوچرخه دانست و گفت: بناب در کنار تمام زیبایی های طبیعی و تاریخی با کباب بناب در کل کشور و حتی جهان معروف است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در رابطه با ساختمان بیمه سلامت بناب گفت: پروژه حاضر در سال ۹۷ کلنگ زنی شده بود که پیمانکار اول به خاطر نوسانات قیمت و یک سری مسائل پروژه را به مدت دو سال به حالت تعلیق در آورد و در نهایت بعد از گذشت دوسال پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ به پیمانکار دوم تحویل داده شد و پیمانکار ظرف مدت پنج ماه ۶۵ درصد باقیمانده پروژه را به اتمام رساند.

مجیدی، هزینه این پروژه را شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این ساختمان با مساحت یک هزار و ۱۵۰ متر مربع و در زیربنای ۳۱۰ متر مربع ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تقدیم این پروژه به مردم عزیز بناب در خدمت‌رسانی به مردم موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

مجیدی در ادامه گفت: سازمان بیمه سلامت یکی از سازمان های انقلابی و مولود انقلاب است که در سال ۱۳۷۳ با عنوان سازمان خدمات درمانی فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال ۱۳۹۱ به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 وی با اشاره به اقدام بزرگ دولت در راستای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه گفت: من به جرات می‌گویم در حال حاضر هیچ بیمه نشده ای در استان نداریم و افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند می توانند به مدت سه ماه و تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمون وسع از خدمات بیمه ای رایگان بیمه سلامت استفاده کنند.

مجیدی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در بیمه سلامت انجام شده و در حال انجام است،اضافه کرد: بحث پوشش زوج های نازا و نابارور یکی از این اقدامات است که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به منظور جوانسازی جمعیت از سال گذشته در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است و تا این لحظه بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ نفر در استان شناسایی و نشان دار شده و رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان بابت درمان این افراد هزینه شده است‌.

وی افزود: مشکل نازایی علاوه بر هزینه درمانی، هزینه اجتماعی و روحی نیز دارد و ما توانسته ایم بار مالی این مشکل را تا حدودی رفع کنیم.

 مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین به بحث بیمه مادران باردار اشاره کرد و گفت: بیمه مادران باردار به صورت انفرادی و رایگان انجام می‌شود و فرزندان متولد شده نیز تا پنج سالگی می توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره ببرند.

مجیدی با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار افزود: به این منظور ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر در استان شناسایی شده‌اند و همکاران من در بیمه سلامت با حمایت فرمانداری ها و استانداری ها و شهرداری ها با مراجعه محل به محل توانسته اند افراد فاقد بیمه را به صورت رایگان بیمه کنند.

 

هدف دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است 

رضا لعلی؛ فرماندار بناب نیز در این مراسم تاکید کرد: هدف و سیاست نهایی دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است، به طوری که در اکثر شهرستان ها به جای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های جدید، اولویت به تکمیل پروژه‌های ناتمام به جا مانده از دولت قبلی داده شده است.

 وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای کلنگ زنی پروژه‌های جدید نداریم،  افزود: فقط پروژه های جدید تنها در شرایطی که ضروری و لازم باشد، آغاز می شود.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال در شهرستان شاهد چندین افتتاح ازجمله سامانه پرتودهی گاما (برای اولین بار در سطح کشور در بناب)، افتتاح سالن کارخانه تولید مواد غذایی و افتتاح فاز ۴ فولاد ظفر بناب بودیم.

وی هدف نهایی دولت را بالا بردن سطح رفاه عمومی و تقسیم عادلانه ثروت دانست و پوشش رایگان سه دهک پایین جامعه در بیمه سلامت را نمادی از تحقق توزیع عادلانه ثروت به خصوص بین اقشار ضعیف مردم عنوان کرد و این اقدام را زمینه‌ساز رضایت مردم دانست.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});