• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل:

فعالان هنر عکس و فیلم در اردبیل مورد حمایت جدی هستند

  • کد خبر : 78668
  • 22 شهریور 1401 - 8:45
فعالان هنر عکس و فیلم در اردبیل مورد حمایت جدی هستند
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنر فیلم و عکس در سال‌جاری مورد حمایت جدی است و در این زمینه از هنرمندان در تولید آثار فاخر حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالله بحرالعلومی در آئین افتتاح نمایشگاه عکس محرم با عنوان «کاروان عشق» در تالار خطایی اردبیل اظهار کرد: در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و دهه سوم و چهارم ماه صفر قرار داریم که این ایام یادآور حزن و اندوه اهل بیت (ع) و خاندان رسول گرامی اسلام است.

وی با بیان اینکه در تمام رشته‌های هنری استان اردبیل از سرآمدان و چهره‌های شاخص بهره می‌برد، تصریح کرد: در هنر عکاسی نیز هنرمندان نام آشنایی را داریم که در عرصه ملی و بین‌المللی توانسته‌اند برای این استان افتخارآفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل جنس هنر را ایثار و فداکاری عنوان کرد و گفت: در عرصه هنر و فعالیت‌های فرهنگی به رغم کمبود امکانات و منابع باید فعالان و هنرمندان با فداکاری و ایثار سعی کنند تا موقعیت خاصی را برای پیشبرد اهداف فراهم کنند.

بحرالعلومی افزود: شالوده هنر عکاسی عشق و توجه به محیط پیرامونی است و آنهایی که به صورت حرفه‌ای در هنر عکاسی ورود پیدا می‌کنند، قطعاً با تولید آثار و عرضه آن می‌توانند بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌های مالی خود را رفع کنند.

وی وظیفه ارشاد را حمایت از هنرمندان در عرصه‌های مختلف به ویژه عکاسان عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰۰ میلیون تومان امسال برای تولید فیلم و حمایت از فیلمنامه‌نویسان هزینه شده و قطعاً این فعالیت‌ها مورد پشتیبانی و همراهی بیشتر خواهد بود.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما از ظرفیت هنر و هنرمندان برای تبیین آسیب‌های اجتماعی استفاده کردیم و قطعاً در رشته هنری عکاسی نیز سعی خواهیم کرد تا مردم را بیشتر با آسیب‌های اجتماعی، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه آشنا کنیم.

بیان بی‌پرده آسیب‌های اجتماعی برای مردم

وی اضافه کرد: در رشته‌های مختلف هنری به ویژه تئاتر خیابانی ما امسال سعی کردیم تا بی‌پرده آسیب‌های اجتماعی را برای مردم بازگو کنیم و قطعاً این حرکت‌ها در سایر گروه‌های هنری نیز ادامه خواهد یافت.

بحرالعلومی با گرامیداشت روز ملی سینما از سینماگران به عنوان مروجان فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت: بعد از اتمام ماه صفر، در مهرماه در تجلیل از سینماگران برنامه مهر سینمای ایران و استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سینماگرانی که تولید آثار خود را از شهریورماه ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱ داشتند، می‌توانند در این برنامه تجلیل و بررسی آثار شرکت کرده و از بین آثار آنها در گروه‌های مختلف تجلیل از فعالان عرصه سینما را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از برپایی نمایشگاه عکس محرم با عنوان «کاروان عشق‌» در آستانه اربعین حسینی افزود: امیدواریم اهالی استان از این نمایشگاه استقبال کرده و هنرمندان و عکاسان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});