• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

صادرات چای ترکیه از مرز ۱۵ میلیون دلار گذشت

  • کد خبر : 79079
  • 25 شهریور 1401 - 12:00
صادرات چای ترکیه از مرز ۱۵ میلیون دلار گذشت
یاز اکو_صادرات چای ترکیه در 8 ماهه نخست سال جاری با 27 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 15 میلیون و 161 هزار دلار رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح احمد حمدی گوردغان، نایب رئیس انجمن صادرکنندگان شرق دریای سیاه (DKİB) گفت : چای در ۸ ماه نخست سال به ۱۰۳ کشور فروخته شده است.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی ژانویه تا آگوست ۴ هزار و ۴۸۱ تن چای صادر شده است، گفت: از این صادرات ۱۵ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۴۷ دلار به دست آمده است.
گوردغان با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۴۹ تن صادرات چای در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۴۱۲ دلار درآمد حاصل شده است، ادامه داد: صادرات چای ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر کمی ۴۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عمده صادرات چای ترکیه به بلژیک در این مدت ۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۹۰۲ به انگلستان و ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۰۲ و یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۸ دلار چای به آلمان بوده است.

گوردغان با اشاره به اینکه تنوع کشورها به موازات افزایش صادرات افزایش یافت ، تصریح کرد: در این مدت به مجارستان، کامرون، استونی و مایوت نیز چای فروخته شد.
گوردغان با تاکید بر اینکه تولید چای مطابق با ذائقه مصرف کننده از نظر صادرات مهم است، اظهار داشت: معتقدم صادرات چای در روزهای آینده به سطوح بسیار بالاتری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});