• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط

  • کد خبر : 79270
  • 27 شهریور 1401 - 9:45
آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط
یاز اکو - معاون دانشجویی دانشگاه تبریز از آغاز واگذاری خوابگاه و توزیع غذا از ۲۷ شهریور برای دانشجویان حایز شرایط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حسین امامعلی‌پور ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به همه‌ی دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ی قبلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حضوری بودن کلیه‌ی فعالیت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید، معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز با مساعدت هیأت رئیسه‌ی و همکاری سایر عوامل فنی و اجرایی دانشگاه اقدام به آماده سازی سالن‌های غذاخوری، خوابگاه‌های دانشجویی، امکانات رفاهی و تجهیزات ورزشی برای آغاز سال تحصیلی پر نشاط توام با آرامش و رفاه برای دانشجویان نموده است.

وی با اشاره به برگزاری موفق پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز در تابستان سال جاری افزود: با وجود فرصت محدود بعد از المپیاد و اقامت برخی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دانشجویان خارجی در خوابگاه‌ها در طول تابستان، به‌همت همه‌ی همکاران توانستیم امکانات رفاهی را مجددا” آماده کرده و خوابگاه‌های دانشجویی از تاریخ ۲۷ شهریور ماه مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه و فرآیند واگذاری خوابگاه در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

آغاز واگذاری خوابگاه ها

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دختران به تعداد دو هزار و ۳۸۰ دانشجو و پسران به تعداد دو هزار و ۴۴۰ دانشجو خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی‌های قبل از سال ۱۴۰۱ که از طریق سامانه‌ی سماد نسبت به انتخاب هم اتاقی و اتاق اقدام نموده‌اند، اسکان داده می‌شوند و دانشجویان ورودی جدید نیز پس از تحویل مدارک به دانشکده‌های مربوطه و تبدیل وضعیت تحصیلی آنان به «در حال تحصیل»، براساس مقررات صندوق رفاه، در صورت احراز شرایط در خوابگاه اسکان خواهند یافت.

امامعلی‌پور همچنین با اشاره به فعالیت ۲۷ خوابگاه دخترانه‌ و ۶ خوابگاه پسرانه‌ی خودگردان در سطح تبریز یادآور شد: دانشجویان شبانه و پردیس می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت دانشجویی دانشگاه تبریز نسبت به مشاهده‌ی لیست و مشخصات خوابگاه‌های فوق اقدام و سپس جهت مذاکره و عقد قرارداد شخصا” به خوابگاه‌های مربوطه مراجعه نمایند.

وی همچنین در خصوص نرخ‌ واگذاری خوابگاه‌های این دانشگاه به دانشجویان حائز شرایط در نیمسال اول سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: میزان نرخ واگذاری خوابگاه شهدا برای ظرفیت‌های دو نفره ۵۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان و برای ظرفیت‌های سه و چهار نفره ۴۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان است. همچنین نرخ واگذاری خوابگاه‌های ولیعصر(عج) و فجر برای ظرفیت‌های سه و چهار نفره به ترتیب ۴۸۶ و ۵۲۶ هزار تومان خواهد بود.

آغاز توزیع غذا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام آغاز توزیع غذا در سال‌تحصیلی جدید از تاریخ ۲۷ شهریور ماه در رستوران‌های مکمل (تاک) گفت: توزیع غذا در این رستوران‌ها مانند سال قبل و با نرخ مصوب هیأت رئیسه انجام خواهد شد؛ همچنین غذای دانشجویان خارجی بورسیه با قیمت عادی و دانشجویان غیر بورسیه نیز با قیمت مصوب هیأت رئیسه توزیع خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خصوص میزان افزایش وام‌های دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: براساس مصوبات و اطلاعیه‌های سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویی مبنی بر افزایش دو برابری وام تحصیلی دانشجویان متاهل و همچنین افزایش میزان انواع وام‌ها اعم از وام تحصیلی، شهریه، وام ضروری (شامل وام ازدواج، فوت بستگان درجه یک، بیماری‌های صعب العلاج و پرهزینه، حوادث و تصادفات و لوازم کمک آموزشی و … ) و نیز وام ودیعه‌ی مسکن متاهلی و وام ویژه‌ی دکتری، وام ودیعه مسکن متاهلی در کلانشهرها از ۲۶ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وام‌های دانشجویی

وی اضافه کرد: وام تحصیلی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به دو میلیون ۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. همچنین وام تحصیلی مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای در سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به سه میلیون تومان افزایش یافته است و وام تحصیلی برای مقطع دکتری تخصصی نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به سال قبل، به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

امامعلی‌پور در ارتباط با وام شهریه‌ی دانشجویان شهریه پرداز نیز اظهار کرد: مبلغ وام شهریه‌ی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیویسته و ناپیوسته از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته اما وام شهریه‌ی مقطع دکتری تخصصی همانند سال قبل مبلغ شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه در ارتباط با واگذاری خوابگاه به دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز نیز گفت: براساس اعلام مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه، خوابگاه‌ این دانشجویان به‌صورت چهار نفره و به تعداد ۱۷۲ دانشجوی پسر و ۲۸ دانشجوی دختر واگذار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});