• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
کشورهایی که بیشترین آسیب را از قطعی اینترنت می‌بینند؛

۳۷ میلیون دلار؛ هزینه قطع یک روز اینترنت در ایران

  • کد خبر : 79998
  • 02 مهر 1401 - 8:45
۳۷ میلیون دلار؛ هزینه قطع یک روز اینترنت در ایران
یاز اکو - اینترنت نقش مهمی در زندگی ما دارد به گونه ای که دیگر جزو اقلام ضروری زندگی به حساب می آید. شاید زمانیکه در سال ۱۹۶۹ میلادی از اینترنت تنها به عنوان ابزاری برای انتقال داده و اتصال چند کامپیوتر استفاده می شد کمتر کسی فکر می کرد که روزی اینترنت چنین نقش مهمی در زندگی ما پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، از کارهای کوچک مانند تماس گرفته تا فعالیت‎های پیچیده مثل انتقال پول بین کشورهای مختلف، همگی بر پایه اینترنت انجام می شود و برخلاف روزگار بی اینترنت اکنون این کار، به سرعت قابل اجرا هستند. تا چندین سال پیش برای باخبر شدن از اخبار روز، مجبور بودیم که هر صبح مسافتی را طی کنیم و به باجه روزنامه فروشی برویم. اما، حالا به لطف حضور اینترنت، با یکی دو کلیک، به هر روزنامه محلی یا بین‌المللی دسترسی داریم.

وابستگی به اینترنت به گونه ای است که قطعی چند ثانیه اینترنت در دنیا می تواند نظام جهانی را کاملا دگرگون کند. اما با همه این ها شاید به ذهن کمتر کسی برسد که قطعی چند ساعته اینترنت علاوه بر اختلال در اکثر سامانه ها چه زیانی به اقتصاد جهانی و کشور ها می زند.

میزان زیان کشورها از قطعی روزانه اینترنت

در نمودار زیر، میزان زیان این کشورها از قطعی روزانه اینترنت آورده شده است. به عنوان مثال ایالات متحده آمریکا به ازای هر روز قطعی اینترنت زیانی به اندازه ۱۱ میلیارد دلار متحمل می شود. پس از آن کشور چین قرار دارد که به ازای هر روز قطعی اینترنت زیان حدود ۱۰ میلیارد دلاری را متحمل خواهد شد. انگستان با ۳.۲، ژاپن با ۲.۷ و آلمان با ۱.۵ میلیارد دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

قطع اینترنت

اما زیان های هنگفت تنها مربوط به اقتصادهای بزرگ دنیا نمی شود و هرکشوری از قطعی اینترنت زیان های میلیون دلاری می کند. در نمودار زیر کشورهایی همچون ایران و عربستان و چند کشور خاورمیانه آورده شده است که هرچند اقتصادی به بزرگی آمریکا ندارند اما بازهم از قطعی اینترنت زیان می کنند. به عنوان مثال ایران که در سال ۲۰۲۱ به ازای هر روز قطعی اینترنت زیانی معادل ۳۷ میلیون دلار متحمل می شود. در میان کشورهای منطقه عربستان سعودی با ۲۵۹ میلیون دلار،‌بیش ترین زیان را از قطعی یک روز اینترنت می بیند؛ امارات با ۲۵۱ و ترکیه با ۱۶۱ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

زیان قطع اینترن

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});