• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

دغدغه سرمایه‌گذاران، تامین سوخت واحدهای معدنی و صنعتی زنجان است

  • کد خبر : 80319
  • 05 مهر 1401 - 14:30
دغدغه سرمایه‌گذاران، تامین سوخت واحدهای معدنی و صنعتی زنجان است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تخصیص سوخت‌ بموقع و کافی به واحدهای معدنی و صنعتی در ابتدای هرماه دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۵ مصوبه که شامل پیگیری مصوبات قبلی و جدید بود، اظهار کرد: پیگیری مصوبات قبلی ستاد تسهیل، مطابق روال همیشگی جزو دستورات این جلسه است.

وی با اشاره به مصوبه بررسی راه دسترسی مناسب به شهرک تخصصی آی‌.تی زنجان، افزود: دو گزینه برای حل این مسئله پیشنهاد شد که پیگیری این مصوبه را اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر عهده گرفت و قرار شد که یک راه استاندارد ورودی – خروجی از آزادراه و همزمان راهی از جاده قدیم، از محلی که پلی با ارتفاع کم در آنجا قرار دارد، بررسی و کارشناسی شود تا اگر امکان ایجاد راه بود، این مسئله نیز انجام گیرد.

فغفوری با اشاره به وجود یک واحد تولیدی در جاده بناب، ادامه داد: این واحد تولیدی در اخذ مجوز از سوی شهرداری و بخشداری ناکام مانده بود که با پیگیری‌های استاندار با شهردار، این مسئله نیز حل شده و انتقال سند این واحد توسط اداره ثبت اسناد انجام خواهد شد.

تخصیص سوخت به واحدهای معدنی و صنعتی

وی با اشاره به تخصیص سوخت به واحدهای معدنی و صنعتی، اضافه‌ کرد: بنا به هر دلیلی مشکلاتی در سامانه صدف ایجاد می‌شود که نمی‌توانیم در این مورد بارگزاری‌های الکترونیکی را انجام دهیم، لذا درخواست ما در این جلسه از شرکت گاز این بود که روال فیزیکی و کاغذی کار اتفاق بیفتد تا در زمان معین در سامانه این عملکردها نیز بارگزاری شود تا مشکل تخصیص سوخت برای معادن و واحدهای‌ صنعتی نداشته باشیم.

این مسئول همچنین با اشاره به آغاز فصل سرمایه و اهمیت تامین‌ سوخت، تشریح‌ کرد: طبق مصوبه ابلاغ شده است که مساعدت لازم برای تامین سوخت توسط شرکت گاز حاصل شود، از این رو سازمان صمت استان نیز با سرعت بیشتری ابلاغیه‌های لازم را برای دریافت سوخت جایگزین واحدهای صنعتی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

فعفوری با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات شرکت ایریکو از طریق راه‌آهن شمال‌غرب، ابراز کرد: با توجه به پتانسیل‌های‌ خوب این شرکت و مصوبات سفر وزیر کشور، کارهای‌ جدیدی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول درباره آخرین وضعیت تسهیلات ریالی سرجین‌بافت که در جلسه مطرح شد، خاطرنشان‌ کرد: چهار مورد استعلام خواسته‌ شده بانک ملی برای تزریق تسهیلات محقق شده‌ است. همچنین تامین تسهیلات این واحد تولیدی مصوب شد، لذا نداشتن تعهدات ارزی که موضوع را پاک می‌کرد نیز جزو مصوبات بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});