• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
فریدون مجلسی:

پرونده برجام بسته شده است / دولت برنامه‌ای برای احیای توافق ندارد

  • کد خبر : 80636
  • 09 مهر 1401 - 17:30
پرونده برجام بسته شده است / دولت برنامه‌ای برای احیای توافق ندارد
یازاکو- آمریکایی‌ها ادعا کردند پرونده برجام بسته شده اما برخی اعتقاد دارند دولت سیزدهم قصدی برای احیای برجام نداشته و آمریکا با خوش‌خیالی مذاکرات را ادامه داده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از تجارت‌نیوز، آمریکایی‌ها اخیرا ادعا کردند پرونده برجام بسته شده اما برخی کارشناسان اعتقاد دارند دولت سیزدهم از ابتدا قصدی برای احیای برجام نداشته و آمریکا با خوش‌خیالی مذاکرات را ادامه داده است.

صبح امروز گزارشی در پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» منتشر شد و از برگزاری نشستی محرمانه با محوریت پرونده اتمی ایران در کنگره خبر داد. طبق ادعای این رسانه آمریکایی دولت بایدن در این جلسه به نمایندگان کنگره اطلاع داده که مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است.

نتیجه یک جلسه محرمانه در آمریکا

پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» در همین زمینه با دارل عیسی، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا به گفتگو پرداخته و او نیز عدم تمایل دولت بایدن به ادامه مذاکرات را تایید کرده است. این نماینده جمهوری‌خواه کنگره نیز خواسته‌های ایران را غیرقابل قبول دانسته و مدعی شده که نه دموکرات‌ها و نه جمهوری خواهان با دادن چنین امتیازاتی به جمهوری اسلامی ایران موافقت نخواهند کرد.

فریدون مجلسی، تحلیلگر سیاست خارجی و دیپلمات اسبق ایرانی به تجارت‌نیوز گفت: پرونده برجام از زمانی که آقای رئیسی به ریاست جمهوری رسیدند، بسته شده بود. شاید آمریکایی‎‌ها با خوش خیالی تصور می‌کردند امکان حصول توافق با مخالفان برجام که قدرت را در ایران به‌دست گرفته‌اند وجود دارد. غربی‌ها فکر می‌کردند دولت آقای رئیسی محض رفع تحریم و حل مشکلات و موانع اقتصادی کشور هم که شده در جهت احیای برجام اقدام خواهد کرد. اما آنها نمی‌دانستند جناحی که قدرت را در اختیار دارد نگاه کلاسیک و آکادمیک به مسائل نداشته و از منظر اعتقادی به مباحث روابط بین‌الملل می‌نگرد. این رویکرد در سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل به وضوح قابل مشاهده بود. از همین رو است که معتقدم پرونده برجام مدتهاست که بسته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});