• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اولین شهر دانش بنیان مناطق آزاد در ماکو ایجاد می شود

  • کد خبر : 80986
  • 13 مهر 1401 - 11:00
اولین شهر دانش بنیان مناطق آزاد در ماکو ایجاد می شود
یاز اکو - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد ماکو به اولین شهر دانش بنیان در مناطق آزاد و چهارمین قطب دیتاسنتر کشور تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سعید محمد، در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: شهر دانش بنیان شهری است که اقتصاد، اشتغال و به صورت کلی نظم، اساس و بنیان آن بر تولید دانش و کارکرد اجرایی و عملی آن شکل گرفته است. عناصر و اجزای مهم و برجسته این شهر شامل؛ دانشگاه ها و موسسه های تحقیق و توسعه و نیز شرکت های دانش بنیان که همگی بر محور فناوری اطلاعات، داده، خلاقیت، فرهنگ بومی و نیز نیروی انسانی خلاق و دانش آفرین شکل گرفته اند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

سعید محمد با بیان اینکه با توجه به ویژگی ها و توانمندی های منطقه آزاد ماکو، این منطقه به عنوان منطقه هدف برای راه اندازی شهر دانش بنیان انتخاب شد، افزود: به همین منظور با هدف ایجاد زیرساخت های لازم فنی، قرارداد پروژه سرمایه گذاری و احداث بزرگ ترین دیتا سنتر شمال غرب کشور در منطقه آزاد ماکو بین سازمان منطقه آزاد ماکو و یک شرکت معتبر با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

وی ادامه داد: با احداث این پروژه زیر ساختی و بنیادین، منطقه آزاد ماکو به چهارمین قطب دیتا سنتر کشور تبدیل می شود. این پروژه با ظرفیت هزار رَکی در چهار فاز عملیاتی طراحی شده است و بالاترین ضریب دسترسی به نقاط فیبر نوری بین الملل را دارد. امیدواریم با کمک مراکز علمی و پژوهشی معتبر کشور بررسی های علمی لازم بتوانیم این مهم را به صورت علمی و تخصصی و حرفه ای به انجام برسانیم. طبیعی است تحقق این هدف نیاز به زیرساخت های انسانی و فناورانه مفصل و متعددی دارد که باید در استمرار زمان شکل بگیرد.

درآمد ۷۵۰ میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد ماکو در سه سال گذشته

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: تعامل خوبی بین مردم و مسئولین در منطقه آزاد ماکو علیرغم تعدد اقوام و مذاهب حاکم است و این سرمایه ارزشمندی برای منطقه است.

همچنین محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم با بیان اینکه در سه سال گذشته بالغ ۵۵۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو صرف پروژه های عمرانی و زیرساختی منطقه شده است، گفت: در این بازه زمانی ۷۵ درصد درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو برای پروژه های عمرانی و ۲۵ درصد آن صرف هزینه های جاری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان سازمان منطقه آزاد ماکو درآمد داشته که در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی منطقه شده است.

عبدالرحیمی با ارائه گزارش اقدامات سه ساله خود در منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:‌ علیرغم اینکه طی این سال ها شرایط اقتصاد کلان کشور دچار چالش های جدی بوده بویژه در اواخر سال ۹۸ دوران کرونا در سطح کشور حاکم شد خادمان ملت در سازمان منطقه آزاد ماکو هرآنچه در توان داشتند در طبق اخلاص نهاده و اقدامات خوبی در سطج منطقه انجام شد.

اولویت مدیریت سازمان اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی است

وی اولویت مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو در سه سال گذشته را اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی عنوان کرد و ادامه داد:‌ عدم تکمیل پروژه های عمرانی از جمله پاشنه آشیل های کشور بوده که باعث ایجاد هزینه های بیشتر می شود لذا یکی از استراتژی های ما، اتمام پروژه های زیرساختی و مهم منطقه بود که خوشبختانه با موفقیت انجام شدند.

عبدالرحیمی بیان کرد: منطقه آزاد ماکو به واسطه وسعت بسیار زیاد آن به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور، مشکلات و مسائلی بسیاری دارد و مطالبات مردم برای رفع مشکلات آنان تکلیف را برای انجام خدمت مضاعف، افزون کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدهاشمی، امام جمعه ماکو نیز در این آئین گفت: مسئولیت به مثابه امانت است و با استغانت از حضرت ولی عصر(عج) باید کار خالصانه انجام داد .

وی با تقدیر از اقدامات مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: مدیران باید در شرایط فعلی با تمام توان نسبت به حل مشکلات کشور بخصوص مشکل اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، در این آئین «حسین گروسی» به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو منصوب و از زحمات «محمدرضا عبدالرحیمی» تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});