• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

هنوز تصمیمی درباره پیام‌رسان‌ها گرفته نشده/ دولت موافق جدایی وزارت صمت و بازرگانی است

  • کد خبر : 81691
  • 20 مهر 1401 - 10:15
هنوز تصمیمی درباره پیام‌رسان‌ها گرفته نشده/ دولت موافق جدایی وزارت صمت و بازرگانی است
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پیام‌رسان ها باید قوانین کشور را رعایت کنند تا بتوانند از این زیرساخت ها و بسترهایی که در کشور وجود دارد، استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام گفت: در همه کشورها پیام‌رسان ها برای فعالیت باید قوانین آن کشور را بپذیرند. به هر ترتیب بسترهای پیام ‌رسانی در فضای اینترنت به صورت یک طرفه عمل و قوانین کشور را نقض می‌کنند.

وی افزود: همه کشورها این قانون را دارند که پیام رسان ها دفتر نمایندگی در داخل آن کشور داشته باشند و حقوق مردم را رعایت کنند که اگر حقی ضایع شد محلی برای مراجعه و شکایت وجود داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه پیام‌رسان ها باید قوانین کشور را رعایت کنند تا بتوانند از این زیرساخت ها و بسترهایی که در کشور وجود دارد استفاده کنند. البته این بستگی به تصمیم شورای عالی فضای مجازی دارد چراکه در آنجا همه زوایای موضوع فیلتر پیام‌رسان ها را بررسی و نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کنند.

میرتاج‌الدینی در واکنش به اینکه اگر مالکان پیام‌رسان ها قوانین ایران را نپذیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصریح کرد: درباره چگونگی برخورد با پیام‌رسان‌هایی که از قوانین ایران پیروی نمی‌کنند تصمیم خاصی گرفته نشده است. در حقیقت نمی‌توانم بگویم چراکه تصمیم خاصی گرفته نشده و فعلا تا زمانی که این حوادث برطرف شوند شرایط اضطراری است.

محقق نشدن وعده جدایی وزارت صمت از وزارت بازرگانی

وی همچنین درباره محقق نشدن وعده جدایی وزارت صمت از وزارت بازرگانی در پایان شهریورماه خاطرنشان کرد: درباره جدایی وزارت صمت و وزارت بازرگانی دو بحث جدا وجود دارد. یک بحث صحبت این است که قبلاً برای تفکیک این دو وزارتخانه طرحی در مجلس تصویب شده و دولت هم موافقت خود را اعلام کرد که در صورت نهایی شدن طرح مذکور این تفکیک انجام می‌شود اما هنوز نهایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک بحث دیگر هم این است که دولت برای جدایی این دو وزارتخانه لایحه بیاورد. در مجموع گفتگو بین این دو بحث است که آیا لایحه جدیدی برای جدایی وزراتخانه صمت و بازرگانی می‌آورد یا نظر مجلس در این مورد پیش می‌رود اما در هر صورت دولت با جدایی دو وزارتخانه اعلام موافقت کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});