• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

بخش صنعت و معدن در مرند رشد نکرده است

  • کد خبر : 81736
  • 20 مهر 1401 - 13:00
بخش صنعت و معدن در مرند رشد نکرده است
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن در مرند رشد نکرده است، گفت: این شهرستان با برخورداری از ۱۶۰ واحد صنعتی و ۴۰ معدن، کمترین میزان رشد در بحث احداث کارخانه‌ها و بهره‌برداری از معادن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صابر پرنیان روز چهارشنبه در جمع اصناف، صنعتگران و معدنکاران مرند با تاکید بر لزوم شناسایی و بررسی دلایل عدم رشد این شهرستان در بخش صنعت و معدن، افزود: در این زمینه مشکلات باید مشخص و برای حل آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه افزایش رونق در بازار و حل مشکلات اصناف در گرو تقویت ارایه خدمات و تولید ثروت در استان است، اظهار داشت: اصناف و کسبه همواره در حل تمامی مشکلات در کنار اداره کل صمت بوده اند و این اداره کل نیز برخی مشکلات واحدهای صنفی را جمع آوری کرده و اقدامات خوبی برای حل آنان در نظر گرفته است.

پرنیان، ادامه داد: ارایه تسهیلات با کمترین میزان بهره، ایجاد خط اعتباری ویژه برای صنعتگران فرش، جلسه با بانک‌ها و دریافت فرصت برای بازپرداخت تسهیلات و استفاده از ظرفیت بزرگ شرکت مس آذربایجان از جمله اقدامات این اداره برای حل برخی از مشکلات اصناف است.

وجود معارضان محلی عامل اصلی عدم بهره برداری از معادن

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه وجود معارضان محلی عامل اصلی عدم بهره برداری از معادن در این شهرستان است، گفت: از ۴۰ واحد معدنی شناسایی شده در این شهرستان فقط ۱۲ واحد معدنی فعالیت می‌کنند که این تعداد نیز در طول سال با معارضان محلی معدن دچار مشکل شده و برای مدتی فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کنند.

داود عباسی، افزود: یکی از دلایل اصلی مخالفت معارضان محلی معادن در بهره برداری آن، مشاهده خرید و فروش معادن توسط برخی افراد سودجو است که باید ادراه کل صمت در واگذاری معادن حساسیت داشته باشد و بررسی‌های بیشتری را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});