• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

امنیت برای فعالیت اقتصادی در آذربایجان شرقی مهیا است

  • کد خبر : 81731
  • 20 مهر 1401 - 12:45
امنیت برای فعالیت اقتصادی در آذربایجان شرقی مهیا است
یاز اکو - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در این استان مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، تراب محمدی، در سفر یک روزه به شهرستان اهر و بازدید از معادن و تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان ضمن تبریک هفته فراجا گفت: در ناآرامی‌های اخیر نیروی انتظامی علی‌رغم قرار گرفتن در معرض آماج هجمه‌ها، در کنار نیروهای امنیتی و سپاه؛ امنیت مردم را تأمین نموده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه افزود: به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی و برای رسیدگی به برخی مشکلات پیش روی معادن و همچنین رسیدگی به گلایه شهروندان اهری در رابطه با رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و احداث فاز دوم این تصفیه خانه به همراه مسئولان استانی در این شهرستان حضور و به صورت میدانی از این مناطق بازدید به عمل آمد.

وی گفت: در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب اهر خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده بوی نامطبوع در شهر اهر فروکش گردیده ولی هنوز به طور کامل ریشه‌کن نشده و شهروندان اهری از انتشار بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب همچنان گلایه دارند که انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، شهرداری و محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی، همچنین از پیگیری ویژه احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهر نیز خبر داد و افزود: تمام اقدامات خود را تا ریشه کنی کامل بوی نامطبوع در داخل شهر اهر ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن را در راستای به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی برای جوانان بسیار مهم برشمرد و گفت: هرچند در اوج اعمال تحریم‌های ظالمانه هستیم ولی معادن نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و استان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌ که معدن مس انجرد برای احداث سد باطله جدید اقدامات و تعهدات خود را ۲۰ ماه قبل عملی کرده است، افزود: چرا محیط زیست و سازمان صمت در پاسخ به اقدامات و تعهدات معدن انجرد تعلل می‌کنند؟ اگر اتفاقی برای روند تولید مواد معدنی و سد باطله معدن انجرد رخ دهد مقصر اصلی محیط زیست و سازمان صمت می باشد و باید این را در نظر داشته باشیم که تعطیلی معادن به دلیل کاغذبازی های اداری و کم‌ کاری برخی دستگاه‌ها، نتیجه‌ای جز اخلال در نظام تولید و اقتصاد نخواهد داشت.

وی همچنین در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر بر لزوم اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این کارخانه تاکید کرد و گفت: با وجود سه معدن فعال در حوزه شرکت مس در منطقه ارسباران متاسفانه حقوق و مزایای کارکنان از همدیگر متفاوت می باشد که این تفاوت در پرداخت حقوق کارکنان غیر قابل‌ قبول می باشد.

محمدی افزود: اصلاح و بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان آهک هیدراته اهر برای مدیریت ارشد استان اهمیت دارد و دولت مردمی نیز از کارگران حمایت می‌کند و تأکید دارد تا حقوق کارگران معدنی به ‌صورت عادلانه پرداخت شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه طبق گزارش‌ها، آهک هیدراته از نظر آلایندگی زیست محیطی مشکلی ندارد از پیگیری جدی احداث فاز دوم کارخانه آهک هیدراته اهر با هدف افزایش تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان اهر خبر داد.

لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت مولیبدن مس آذربایجان

فرماندار اهر نیز در این مراسم بر لزوم بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان آهک هیدراته اهر تاکید کرد و گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به رشد و توسعه کارخانه آهک هیدراته اهر منجر شود، احیای صادرات تولیدات این کارخانه است و جزو وعده‌های مدیرعامل شرکت مس بوده که باید تحقق یابد.

ابوالفضل غنی زاده افزود: برای احیای زمینه صادرات تولیدات آهک هیدراته، افزایش قیمت خرید آهک از سوی مس سونگون، مساعدت مالی شرکت مس از مجموعه آهک هیدراته و پرداخت حق و حقوق و بازنگری طرح طبقه‌بندی کارکنان آهک هیدراته و معدن مزرعه همانند مس سونگون بسیار مهم است.

وی همچنین بر لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت مولیبدن مس آذربایجان تأکید کرد.

حل سریع مشکل معدن مس انجرد

غنی زاده با اشاره به حل سریع مشکل معدن مس انجرد گفت: این معدن برای احداث سد باطله با ظرفیت ۸۱ میلیون متر مکعبی در ۲ محل جدید پیشنهاد کرده و شورای تأمین مصوب کرده بود تا محیط زیست محل سد باطله را ارزیابی کند اما توجه جدی نشده است، با این‌حال طی نامه‌ای خواستار توقف عملیات شده‌اند، این در حالی است که بیش از ۱۰۰۰ نفر در این معدن مشغول کار هستند و در فاز دوم توسعه نیز طبق برنامه این شرکت اشتغال ۴ الی ۵ هزار نفری به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت که تعطیلی این معدن مساوی است با بیکاری جوانان زیاد منطقه که نیاز است هرچه سریعتر مشکلات مربوط به معدن انجرد رفع شود.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری شرکت مهراصل در فاز توسعه معدن انجرد با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن کنسانتره مس در سال خبر داد و افزود: معدن مس انجرد بزرگ‌ ترین شرکت تولیدی خصوصی اهر می باشد که با سرمایه‌گذاری در فاز اول توانسته برای ۱۰۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});