• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

انتقاد از واگذاری و تمدید ۲۵ ساله محدوده معدنی در اهر

  • کد خبر : 81941
  • 23 مهر 1401 - 12:15
انتقاد از واگذاری و تمدید ۲۵ ساله محدوده معدنی در اهر
یاز اکو - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از واگذاری و تمدید ۲۵ ساله محدوده معدنی در اهر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، تراب محمدی در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل در اهر افزود: دولت سیزدهم به منظور بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان، در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری متمرکز شده است و رئیس‌جمهور به مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی دستور و وظیفه حمایت از سرمایه‌گذاران را داده‌اند.

محمدی بابیان این‌که امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در آذربایجان‌شرقی برقرار است، گفت: بر خود وظیفه می‌دانم که هفته‌ی نیروی انتظامی را تبریک عرض کنم، که در ناآرامی‌های اخیر نیروی انتظامی علی‌رغم قرار گرفتن در معرض آماج هجمه‌ها، در کنار نیروهای امنیتی و سپاه؛ امنیت مردم را تأمین کرده است.

فعال‌سازی معادن

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر فعال‌سازی معادن گفت: فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن، علاوه بر به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور؛ در اشتغال‌زایی برای جوانان زمینه بسیار خوبی است. هرچند در اوج اعمال تحریم‌های ظالمانه، معادن نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و استان را ایفا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی به دستگاه‌های اجرایی استان دستور داد تا در حوزه معدن مس انجرد مانع‌تراشی نکنند و گفت: اداره‌کل محیط زیست و سازمان صمت استان آن‌طور که باید و شاید موانع معدن انجرد اهر را رفع نکرده‌اند، در یکی دیگر از موارد هم شرکتی ۴۳ هکتار محدوده معدنی را ۲۵ سال قبل ثبت کرده و بهره‌برداری نمی‌کند، چرا سازمان صمت آذربایجان‌شرقی برای بازگرداندن محدوده معدنی به مالکیت دولت اقدامی نمی‌کند؟ وقتی کسی محدوده معدنی را به مدت ۲۵ سال و بدون بهره‌برداری در اختیار داشته و پروانه بهره‌برداری آن مدام تمدید می‌شود، نشان می‌دهد که پشت‌پرده‌ای دارد.

معدن انجرد برای احداث سد باطله جدید اقدامات را ۲۰ ماه قبل عملی کرده 

محمدی در ادامه با تأکید بر این‌که معدن انجرد برای احداث سد باطله جدید اقدامات و تعهدات خود را ۲۰ ماه قبل عملی کرده است، تصریح کرد: چرا محیط زیست و سازمان صمت در پاسخ به اقدامات و تعهدات معدن انجرد تعلل می‌کنند؟ اگر اتفاقی برای روند تولید مواد معدنی و سد باطله معدن انجرد رخ دهد، ما محیط زیست و سازمان صمت را به علت قصور در عمل به وظایف‌شان، مقصر می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی معادن به دلیل بروکراسی اداری و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، نتیجه‌ای جز اخلال در نظام تولید و اقتصاد ندارد. با توجه به اشتغال نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در معدن انجرد، اجازه تعطیلی این معدن به دلیل عدم پاسخ کارشناسی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط را نمی‌دهیم و دستگاه‌ها مؤظف‌اند تا بدون تعلل در خصوص احداث سد باطله جدید نظر کارشناسی را ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: گزارش ارزیابی محیط زیست و تأخیر در پاسخگویی که موجب ایجاد مشکل برای معدن انجرد شده، را از طریق استاندار به معاون رئیس‌جمهور منتقل می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});