• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

یک درصد عوارض آلایندگی و فروش مس سونگون کجا می رود؟

  • کد خبر : 82281
  • 25 مهر 1401 - 18:18
یک درصد عوارض آلایندگی و فروش مس سونگون کجا می رود؟
یازاکو- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: شرکت ملی مس به تعهدات خود در قبال مردم استان آذربایجان شرقی عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد محرم زاده دیروز در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز، اظهار کرد: شرکت ملی مس، آنطور که باید در استان آذربایجان شرقی انجام وظیفه نکرده است که تمام مردم استان انتظار زیادی از این شرکت دارند.
وی ادامه داد: باید شاهد ایجاد صنایع پایین دستی در شهرک های صنعتی و شهرهای همجوار باشیم تا میزان ارزش افزوده تولید مس بالا رود.
 
لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس در استان 
الهوردی دهقانی نیز با اشاره به اینکه یک درصد از فروش مس باید در مناطقی که وجود معدن و کارخانه به آنجا آسیب زده، هزینه شود، گفت: مس سونگون یک درصد عوارض آلایندگی هم دارد که باید برای توسعه منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم تشکیل شرکت استانی و ایجاد صنایع پایین دستی مس در استان تاکید کرد و گفت: این شرکت باید به سمت هلدینگ شدن پیش برود؛ هلدینگی که تمام اختیارات آن در خود استان باشد. 

طرح های توسعه مس در استان به سرعت پیش نمی رود 
معصومه پاشایی نیز با بیان اینکه اگر در صنایع پایین دستی مس در استان سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد، شاهد ارتقای استان خواهیم بود، گفت: بخش خصوصی ما در استان ظرفیت بسیار ویژه ای داشته و درصد بالایی از اقتصاد استان در اختیار این بخش است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بررسی های اخیر متوجه شده ایم که شرکت مس، هفت هزار میلیارد پول در حساب های استان دارد اما با این وجود طرح های توسعه مس در استان به خوبی پیش نمی رود.
وی افزود: باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در طرح های مس تبیین شده تا این بخش بتواند در این حوزه وارد عمل شود.
صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۰۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که در حال کار بر روی تک به تک آن ها هستیم، گفت: ارزش افزوده مس ظرفیت ویژه ای برای استان ما به همراه دارد که باید از آن به نحو مطلوب بهره ببریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});