• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

دانشگاه تبریز عضو هیات مدیره شورای دانشگاه‌های بین‌المللی شد

  • کد خبر : 82450
  • 27 مهر 1401 - 9:45
دانشگاه تبریز عضو هیات مدیره شورای دانشگاه‌های بین‌المللی شد
یاز اکو - دانشگاه تبریز عضو هیات مدیره و هیات مشورتی شورای دانشگاه‌های بین المللی(IUC) شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، در انتخابات شورای دانشگاه‌های بین المللی (IUC) که در مجمع عمومی شورا در شهر آنکارا برگزار شد، دانشگاه تبریز به‌عنوان یکی از اعضای اصلی این شورا به عضویت هیأت مدیره و نیز هیأت مشورتی انتخاب شد.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز که به دعوت پروفسور حکمت عزیزاوغلو، رئیس شورای دانشگاه‌های بین المللی در مجمع عمومی سالانه این شورا شرکت کرده بود، با شرکت در انتخابات هیأت‌های مدیره و مشورتی توانست با کسب اکثریت آرا به عضویت دو هیأت مذکور درآید.

بر اساس این گزارش، انتخابات هیأت‌های شورای دانشگاه‌های بین المللی هر سه سال یکبار برگزارمی شود و طی آن اعضای هیأت‌های مدیره، مشورتی، نظارتی و کمیسیون سلامت برگزیده می‌شوند.

در اجلاس سالانه این شورا که در مهرماه سال جاری برگزار شد، دکتر نصراله زاده در ابتدای سخنان خود دانشگاه تبریز را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران با رتبه‌های بین‌المللی بسیار قابل توجه در زمینه‌های متعدد تخصصی معرفی و ابراز امیدواری کرد: شورای اتحادیه دانشگاه‌های بین المللی بستری برای هم افزایی دانشگاه‌های عضو از کشورهای مختلف باشد که در این قالب بتوان با به اشتراک گذاری تجربیات نسبت به بین المللی سازی آموزش عالی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی های مؤثری داشت.

یادآور می‌شود در جلسه هیأت مدیره این شورا مقرر شد؛ مجمع عمومی در سال ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شود.

در حاشیه این مجمع، دکتر نصراله زاده با رؤسای چندین دانشگاه از جمله کشورهای پاکستان، مالزی، اندونزی، فلسطین، سنگال و عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

شایان ذکر است؛ شورای دانشگاه‌های بین المللی با عضویت دانشگاه‌هایی از ۳۲ کشور جهان، ایجاد ارتباط مؤثر بین سازمان‌های آموزش عالی و دانشگاه‌های عضو را مدنظر دارد و با رویکردی ضد امپریالیستی سعی در تقویت ارتباطات منطقه‌ای بین دانشگاه‌های عضو خود از دانشگاه‌های کشورهای جهان اسلام را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});