• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

حدود ۳۰ میلیارد دیگر برای اتمام راه‌آهن شمال‌غرب نیاز است

  • کد خبر : 82507
  • 27 مهر 1401 - 13:45
حدود ۳۰ میلیارد دیگر برای اتمام راه‌آهن شمال‌غرب نیاز است
یاز اکو - ‌مدیرکل راه‌آهن شمالغرب گفت: اتصال شهرک شهرک‌های صنعتی از تعهدات راه‌آهن شمال غرب بوده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، منوچهر صفری در جلسه توسعه صادرات با بیان اینکه این تفاهم‌نامه ۱۶ سال قبل منعقد شده‌ است، اظهار کرد: زیرسازی این مسیر حدود ۹۰ درصد پروژه پارسال تمام شده ‌است و ۱۰ درصد باقی در دست اجرا است که به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ادوات مورد نیاز برای روسازی تامین ‌شده‌ است، افزود: به محض اینکه زیرسازی خاتمه یابد، روسازی انجام خواهد شد.

صفری با اشاره به اینکه حدود ۳۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده‌ است، خاطرنشان‌ کرد: برای تکمیل نیز همین مقدار مبلغ نیاز ‌است ولی خواهش‌ ما این است از استان مساعدتی شود تا اعتبارات استانی کمک‌کننده اتمام این پروژه باشد.

۷۸ درصد صادرات استان زنجان، سرب و روی است

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز گفت: ۷۸ درصد صادرات استان را سرب و روی تشکیل می‌دهد.

علی یگانه‌فرد با اشاره به احصاء مشکلات شرکت‌های بازرگانی و صادرکنندگان استان زنجان، ابراز کرد: ۲۵۰ واحد تجاری مشکل‌دار در استان زنجان مورد بررسی گرفته و مشکلات آنها احصا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به برگزاری آموزش‌هایی برای تجار و واحدهای تجاری، تصریح کرد: دوره آموزشی جامع سفیران اقتصادی به مدت ۲۱۰ ساعت برگزار خواهد شد.‌

وی عنوان کرد: در نقشه‌راه صادرات استان زنجان ۱۲ گروه کالایی مورد توجه قرار گرفته است که استان را از صادرات تک‌محصولی خارج می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ۴۰۰ واحد تجاری از اتاق بازرگانی استان زنجان کارت بازرگانی گرفته‌اند، ادامه داد: نهایتا ۱۰۰ واحد تجاری و بازرگانی در حوزه صادرات فعال هستند.

یگانه‌فرد با اشاره به افزایش ارزش دلاری صادرات استان و کاهش وزنی صادرات، خاطرنشان کرد: افزایش ارزش دلاری صادرات استان تنها به دلیل افزایش قیمت کالاها است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});