• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند

  • کد خبر : 82625
  • 28 مهر 1401 - 14:15
سد نهند و ستارخان اهر تنها برای ۴۵ روز آب دارند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: سد نهند به عنوان منبع تامین آب ۱۴ درصد جمعیت کلانشهر تبریز و سد ستارخان به عنوان منبع آبی شهرستان اهر و ۳۰ روستای اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر از نظر حجم و سطح تراز آبی در پایین‌ترین وضع ممکن در سال های اخیر قرار دارند و از امروز حداکثر تا ۴۵ روز ذخیره آب دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمد خانی در مورد دلایل کیفیت و بوی نامطبوع آب شرب برخی مناطق تبریز در روزهای گذشته اظهار داشت: به خاطر کاهش شدید آب دریاچه ارومیه و افت سطح چاه‌های آب شرب، تمام منابع حوزه دریاچه ارومیه تحت تاثیر این کاهش سطح قرار گرفته و گاه از مرحله استفاده خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه چنین شرایطی استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن و تصفیه جدید را در آینده اجتناب ناپذیر خواهد کرد، افزود: در حال حاضر آب‌های سطحی شامل سدها که ۷۰ درصد نیاز آبی جمعیت آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند، به دلیل کاهش سطح با مشکل کیفی مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: سد نهند به عنوان منبع تامین آب ۱۴ درصد جمعیت کلانشهر تبریز و سد ستارخان به عنوان منبع آبی شهرستان اهر و ۳۰ روستای اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر از نظر حجم و سطح تراز آبی در پایین‌ترین وضع ممکن در سال های اخیر قرار دارند و از امروز حداکثر تا ۴۵ روز ذخیره آب دارند که لازم است مردم حتما در صرفه‌جویی مصرف آب بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

با وجود احتمال بارش پاییزه با تهدیدات آبی روبه‌رو هستیم 

خانی اظهار داشت: البته هر چند پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آغاز بارش‌های پاییزه در آینده نزدیک است اما با این وجود همچنان با تهدیدات آبی روبه‌رو هستیم و این کاهش سطح آب باعث افت شدید کیفیت آب پشت سدها و در مواردی موجب طعم و بوی نامطبوع آن به ویژه در برخی مناطق تبریز شده و حتی اگر امروز چندان محسوس نیست اما در دو ماه آینده مشکل کیفی آب حاصل از این دو سد بسیار محتمل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام یک سوال بزرگ از مسئولان و مدیران شهر اهر خصوصا بخش آب: آیا واجب است مردم به صورت مداوم آب خانه شان قطع شود و فشار اب برای حمام کردن هم در دسترس نباشد در اینحال اینهمه آب برای باغات میوه شهرستان اختصاص داده شود؟ کدام مسئول به خودش این طور اجازه ای داده و اینطور رویه ای ایجاد کرده که آبیاری باغات سیب واجب تر از آب آشامیدنی و بهداشتی مردم باشد>> واقعا افتضاحه چی میشه گفت..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});