• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

محرومیت شهرستان اهر در توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی

  • کد خبر : 83179
  • 03 آبان 1401 - 16:00
محرومیت شهرستان اهر در توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی
یاز اکو - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از محرومیت شهرستان اهر در توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی خبرداد و گفت: اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان افزایش ۱۹ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، اسد بابایی صبح سه شنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به این‌که جذب اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در طول سه ماه گذشته رشد ۲۱ درصدی داشته است، اظهار داشت: در شهرستان اهر نیز در جذب اعضای کتابخانه ۱۹ درصد و در بحث امانت کتاب ۲۵ درصد افزایش را در سه ماه گذشته شاهد بودیم و این حاکی از عملکرد روبه رشد کتابخانه‌های عمومی را نشان می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با گلایه از کمبود فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر افزود: فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر نسبت به جمعیت بسیار پایین است. یعنی در شهرستان اهر برای جمعیت قریب به ۱۴۰ هزار نفر تنها ۲ کتابخانه داریم.

وی ادامه داد: در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری شبستر ۱۳ کتابخانه، در شهرستان آذرشهر ۹ کتابخانه و در شهرستان مرند ۱۱ کتابخانه داریم، شهرستان اهر از نظر فضای کتابخانه‌های عمومی با محرومیت مواجه است. لذا از مسئولان شهرستانی انتظار داریم تا برای افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی اهر همکاری بیشتری داشته باشند.

احداث ۲ باب کتابخانه عمومی توسط خیرین در مراغه

بابایی از احداث ۲ باب کتابخانه عمومی توسط خیرین در شهرستان مراغه خبر داد و گفت: دومین کتابخانه عمومی بزرگ آذربایجان‌شرقی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع که زمین آن را شهرداری مراغه تأمین کرده و خیرین بنای کتابخانه را احداث می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تأمین مینی‌بوس در قالب کتابخانه سیار در شهرستان اهر از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن ضرورت دارد، تصریح کرد: با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان اهر و نبود فضای کتابخانه در روستاها، پیشنهاد ما این است تا از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن؛ مینی‌بوس‌هایی را تأمین و در جهت تجهیز به‌عنوان کتابخانه سیار در اختیار کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار دهند.

وی از افزایش ۴۲ درصدی شبکه اینترنت در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی طی سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما تحت پوشش قرار دادن کتابخانه‌های عمومی از نظر اینترنت پُرسرعت بود که خوشبختانه طی سه ماه گذشته توانستیم ۴۲ درصد کتابخانه‌های عمومی استان را تحت پوشش اینترنت پُرسرعت قرار دهیم.

اجرای بیش از ۲۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی

بابایی همچنین از اجرای بیش از ۲۲ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی خبر داد، یادآور شد: برای اینکه کتابخانه‌های عمومی استان محل رجوع و استفاده خانواده‌ها قرار گیرد برنامه‌های متنوع اجرا می‌کنیم و نتیجه این اقدامات، افزایش ۱۷۰۰۰ نفری اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بوده است و رشد ۴۱ هزار جلد کتاب امانت داده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مهم‌ترین منبع مالی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در قانون، سهم نیم درصدی از درآمد شهرداری‌هاست، گفت: امسال منابع مالی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر از سهم نیم درصدی درآمد شهرداری ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده که از ابتدای سال‌جاری ۶۷ میلیون تومان از سوی شهرداری اهر پرداخت شده است، این سهم نیم درصدی از درآمد شهرداری‌ها اگر به کتابخانه‌های شهرستانی پرداخت نشود نهاد کتابخانه‌های کشور مستقیماً از حساب شهرداری کسر می‌کند و این اقدام هیچ عایدی برای شهرستان‌ها ندارد در حالی که اگر شهرداری‌ها سهم نیم درصدی را پرداخت کنند در همان شهرستان هزینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});