• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات گاز مرند به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 83621
  • 08 آبان 1401 - 11:00
سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات گاز مرند به بهره برداری رسید
یاز اکو - پروژه سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات تقویت فشار گاز مرند با حضور مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران با ۶۴میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران روز یکشنبه در حاشیه افتتاح از سیستم حفاظت در برابر صاعقه، گفت: پروژه سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات تقویت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شروع و پس از ۲ سال تلاش مستمر و فشرده نیروهای متخصص منطقه هشت عملیات انتقال گاز به بهره برداری رسید.

غلامعباس حسینی افزود: اجرای این پروژه که شامل نصب دکل های مرتفع صاعقه گیر و کانال کشی برق می باشد، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تاسیسات منطقه هشت عملیات در برابر صاعقه، می تواند از تجهیزات و ادوات نصب شده در تاسیسات محافظت و از بروز آتش سوزی و انفجار ناشی از صاعقه جلوگیری کند.

۶۴ میلیارد ریال، هزینه ریالی پروژه

وی هزینه ریالی این پروژه را حدود ۶۴ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: همه تجهیزات جانبی استفاده شده در این پروژه ساخت داخل بوده و این پروژه در تاسیسات تقویت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان اجرا، نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار کرد: با توجه به موقعیت راهبردی و اقلیمی منطقه هشت عملیات انتقال گاز و قرار گرفتن تاسیسات موصوف در منطقه برف و باران، ضرورت داشت قبل از شروع فصل سرد سال بسترهای مناسب برای نصب و اجرایی شدن این پروژه فراهم شود.

حسینی تاکید کرد: امروز صنعت گاز به عنوان یک صنعت راهبردی و تأثیرگذار در امنیت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود و یقینا حفاظت از تاسیسات و مراکز بهره برداری خطوط لوله در جهت پایداری انتقال گاز، هوشیاری و دقت نظر نیروهای عملیاتی را می طلبد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});