• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

الهام علی‌اف: ما از هیچ‌کس نمی‌ترسیم

  • کد خبر : 84658
  • 18 آبان 1401 - 8:45
الهام علی‌اف: ما از هیچ‌کس نمی‌ترسیم
یاز اکو - کسانی‌که در مرز جمهوری آذربایجان برای حمایت از ارمنستان رزمایش برگزار می‌کنند باید این را بدانند که هیچ‌کس نمی‌تواند ما را بترساند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسمی به مناسبت پیروزی این کشور در جنگ با ارمنستان در شهر «شوشا» گفت: «هیچ کس نمی‌تواند ما را بترساند.»

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این مراسم گفت: «ما در حال تقویت ارتش خود هستیم و به تقویت آن ادامه خواهیم داد. ارمنستان باید درک کند که این سیاست ماست. ما از هیچکس نمی‌ترسیم. اگر از کسی می‌ترسیدیم، هرگز جنگ دوم قره باغ را شروع نمی کردیم، تک تک ما آماده مرگ بودیم، ترجیح می‌دادیم بمیریم تا عقب نشینی، آزادی یا مرگ، حالا هم حاضریم برای حقوق خود بمیریم.»

علی اف در ادامه مدعی شد، کسانی که در مرز جمهوری آذربایجان برای حمایت از ارمنستان رزمایش برگزار می ‌نند نیز باید این را بدانند که هیچ کس نمی‌تواند ما را بترساند.

چندی قبل «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه برای حل و فصل مسائل منطقه قفقاز پیشنهاد تشکیل مکانیسمی جدید موسوم به گروه «۳+۳» را داد

به گفته لاوروف، اعضای این گروه را از یک سو، سه کشور حوزه قفقاز شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان و از سوی دیگر سه «همسایه بزرگ» شامل روسیه، ترکیه و ایران تشکیل می‌دهند.

سرگئی لاوروف گفت این ساز و کار بر موضوعات امنیت، روابط اقتصادی و حمل و نقل متمرکز خواهد بود.

به گزارش ترند نیوز، علی اف در سخنان خود خطاب به ارمنستان اظهار داشت، اگر ارمنستان بخواهد یک همسایه خوب باشد، ابتدا باید تمام مفاد بیانیه نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت کند. باید در مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان صادقانه عمل کند و نباید زمان را به طور مصنوعی به تاخیر بیاندازد.

این در حالی است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران اخیرا با تاکید بر اینکه منطقه قفقاز بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران است و حفظ صلح،‌ ثبات و آرامش در این منطقه برای جمهوری اسلامی مهم است خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند.»

تحلیلگران بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران از ارکان مهم برقراری صلح و ثبات در قفقاز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});