• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 84942
  • 22 آبان 1401 - 9:00
ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن
یازاکو- مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از ثبت نام ۲۷۲ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، امیر بخشی زاده در جلسه شورای مسکن و بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان اهر گفت: از این تعداد ثبت نام کننده، ۵۲ هزار نفر واجد شرایط برای نهضت ملی مسکن هستند.

وی افزود: هدف دولت تأمین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات برای نهضت ملی مسکن است و احداث برعهده متقاضیان با آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی برنامه ریزی می کنیم و می توانیم زمین مورد نیاز را تحویل دهیم.

وی گفت: برای اتمام پروژه های مساکن مهر در سطح استان آذربایجان شرقی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: برای تسریع در احداث مسکن ملی در شهرستان اهر همکاری تمامی ادارات خدمات رسان و بانک عامل ( بانک مسکن ) لازم است.

بخش زاده گفت: یکی از مشکلات ترافیک در شهر اهر، عدم توزیع عملکرد شهری و استقرار بیشتر اصناف در یک نقطه شهری است.

 فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: شهرسازی در شهر اهر عملاً مفهومی ندارد و سکونت گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر در حال گسترش است.

ابوالفضل غنی زاده گفت: اداره راه و شهرسازی و شهرداری اهر، در خصوص رعایت ضوابط شهرسازی و فعال‌سازی پلیس ساختمان توجه آن‌چنانی ندارند و از طرفی به دلیل نبود نظارت‌ها، برخی بنگاه‌ داران اصول شهرسازی را ترسیم و حتی با قطعه‌ بندی و فروش زمین در امور شهرداری نیز دخالت می‌ کنند.

وی افزود: تکمیل نشدن کمربندی های غربی و شرقی و عدم تعیین تکلیف محدوده شهری اهر در ورودی‌های شهر، باعث ترافیک شهری و اوضاع نابسامان از لحاظ بصری و زیبایی شده است.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از کم ‌کاری در اجرای پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ گویجه‌بئل گفت: علیرغم بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ گویجه‌بئل، شاهد فعالیت کم و بیش در این پروژه‌ها بودیم اما راضی کننده نیست.

غنی زاده گفت: سهم شهرستان اهر از طرح ملی مسکن، چهار هزار واحد مسکونی بوده که عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی شروع شده و به ‌زودی ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی که در اجرای طرح ملی مسکن وجود دارد نبود زمین است، گفت: تأمین زمین برای ایجاد شهرک جدید در قالب طرح ملی مسکن در راستای توسعه اصولی شهر اهر منطقی خواهد بود.

در این جلسه شهردار اهر نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان اهر محور ارتباطی استان آذربایجان شرقی با استان اردبیل و همچنین شهرستان های منطقه ارسباران است، اما ورودی و خروجی های شهر اهر از لحاظ زیبایی و بار ترافیکی خوشایند نیست و آماده هرگونه همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در این زمینه هستیم.

محمدباقر خانی همچنین از آمادگی شهرداری اهر برای اجرای مشارکتی طرح کمربند سبز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});