• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر تعیین تکلیف شدند

  • کد خبر : 85266
  • 25 آبان 1401 - 13:00
معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر تعیین تکلیف شدند
یاز اکو - رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان، با اشاره به اینکه در پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم، گفت: ۱۱ معدن استان در اراضی موقوفه واقع هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، سید رضا حسینی، رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان در جمع خبرنگاران، از تشکیل جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر خبر داد و گفت: ۱۱ معدن در استان زنجان در اراضی موقوفه واقع شده اند که از این تعداد هفت معدن در شهرستان ابهر، سه معدن در شهرستان خدابنده و یک معدن هم در شهرستان ماهنشان است.

حسینی، با اشاره به اینکه وجود این تعداد معادن واقع در اراضی موقوفه در سال های اخیر مشخص شده است، گفت: در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن را بصورت کاملا کارشناسی شده و از طریق قانونی و رسمی مشخص نموده و در آینده نزدیک اجرا کنیم.

وی، با اشاره به اینکه واقفین خیراندیشی که سال ها پیش ازخود گذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که ملک آنان بوده به خاطر نیت های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند وقف کره اند، افزود: اکنون چشم انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان و دارو و درمان بیماران، کمک به ایتام و دانش آموزان و طلاب کم درآمد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین(ع) هستند .

حسینی، ادامه داد: در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استان های پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.

به گفته این مسئول، اوقاف و امور خیریه به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که وقفیات را حفظ و حراست نموده و از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند و در مرحله دوم مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفین را فراهم آورد و در نهایت موقوفات را به درآمد شایسته مطابق با وضعیت و موقعیت هر موقوفه برسانیم تا این درآمد صرف اجرای نیات واقفین شود.

به گزارش ایلنا؛ در این جلسه بحث جانمایی معادن موقوفه واقع در این شهرستان مشخص و میزان حقوق متصور موقوفه در آن از لحاظ فنی به بحث و بررسی گذاشته شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});