• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

اتحادیه اروپا در بحبوحه بحران اوکراین به دنبال استراتژی کاهش قیمت انرژی است

  • کد خبر : 55538
  • 29 اسفند 1400 - 11:15
اتحادیه اروپا در بحبوحه بحران اوکراین به دنبال استراتژی کاهش قیمت انرژی است
یازاکو_کشورهای اروپایی به دنبال سیاست هایی برای مهار موج تورم انرژی در بحبوحه درگیری در اوکراین هستند که باعث افزایش قیمت ها به ویژه نفت شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت از آنجایی که شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان به طور یکسان تحت فشار هستند و قیمت‌های مواد غذایی و انرژی به بالاترین حد خود در چند دهه اخیر رسیده است، دولت‌ها را به فکر راهکاری برای کاهش قیمت ها واداشته است.

کاهش مالیات ها و قیمت های انرژی، همراه با حمایت هدفمند دولت از جمله راهکارهای تعریف شده است.

برخی از اقتصادها در سراسر قاره از بار سنگین تری نسبت به سایرین رنج می برند.

کمیسیون اروپا در ابتدای این ماه اعلام کرد ” می‌توان تعلیق قوانین سختگیری بودجه را تا سال آینده تمدید کرد، زیرا چندین کشور اتحادیه اروپا خواستار واکنش مشترک به پیامدهای مالی جنگ پس از اثار همه‌گیری هستند.

سوئد که دارای بالاترین مالیات سوخت در اروپا است، در ۱۴ مارس کاهش موقت مالیات ۱٫۳۰ کرون بر هر لیتر (۰٫۱۳ دلار، ۱۲ سنت یورو) را به عنوان بخشی از یک بسته اقدامات ۱٫۵ میلیارد دلاری اعلام کرد.

در همین حال، بلژیک و هلند تصمیم گرفتند مالیات بر ارزش افزوده سوخت – گاز طبیعی، برق و گرمایش – را کاهش دهند و همچنین مالیات سوخت را کاهش دهند.

مصرف کنندگان بلژیکی حدود ۱۰ یورو برای هر ۶۰ لیتری صرفه جویی خواهند کرد در حالی که یک خانواده متوسط ​​هلندی شاهد کاهش ۱۴۰ یورویی هزینه انرژی خود در طول ژانویه تا ژوئن خواهد بود.

در بلژیک، فقیرترین خانوارها می توانند تا ماه سپتامبر از «تعرفه اجتماعی» بر برق و گاز طبیعی بهره مند شوند.

دولت لهستان طیف وسیعی از اقدامات را پیش از شروع جنگ اوکراین را آغاز کرده بود.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان هفته گذشته گفت: «مبارزه با پوتین هزینه هایی را به همراه دارد» این کشور از اول فوریه، مالیات بر ارزش افزوده گاز را از سطح ۲۳ درصد قبلی حذف کرد.

حدود پنج میلیون خانواده در لهستان – که حداقل ۱٫۸ میلیون اوکراینی فراری را پذیرفته است – نیز بسته کمکی برای کمک به مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی دریافت خواهند کرد.

دولت ایتالیا در آغاز ماه مارس اعلام کرد :قصد دارد پس از رونمایی از یک بسته کمکی ۵٫۵ میلیارد یورویی در ماه فوریه برای کنترل افزایش قبوض خانوار، سیاست بودجه محتاطانه” را حفظ کند.

در آلمان، دولت در ۱۶ مارس تصمیم گرفت تا حمایت دولت از قبوض گرمایشی را دو برابر کند، زیرا ماه گذشته بسته کمکی را برای آسیب پذیرترین قشر جامعه در نظر گرفته بود.

چنین کمک هایی احتمالاً همانند فرانسه شامل کاهش قیمت بنزین خواهد بود.

فرانسه در اعلام «برنامه تاب‌آوری» خود در ۱۶ مارس تأکید کرد: این سیاست، با هزینه تخمینی ۶٫۸ میلیارد یورو، به یک استراتژی «هر چه هزینه دارد» نیست.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در اوایل ماه جاری از شرکای خود خواست تا به یک “راه حل جمعی اروپایی” در شرایطی که وضعیت در برخی کشورها اضطراری شده است، ارائه دهند.

در مجارستان، جایی که قیمت سوخت از پاییز محدود شده است، هفته گذشته ، برخی از جایگاه‌های کوچک بدون بنزین ماندند و سبب وحشت مردم شد.

دولت مجارستان مجبور شد دسترسی کامیون های با وزن بیش از ۷٫۵ تن را محدود کند. 

اسلوونی به نوبه خود در این هفته با هجوم وسایل نقلیه از کشور همسایه ایتالیا مواجه شد که پس از تصمیم دولت سابق برای محدود کردن قیمت ها، به انبارها می رسیدند.

اسپانیا نیز تحت تاثیر قیمت‌های فزاینده به فعالیت خود ادامه می دهد، پس از اینکه کامیون‌داران گفتند هزینه‌های فزاینده گازوئیل آنها را در وضعیت «فاجعه‌بار» قرار می‌دهد، دولت قول داده است که اقدامی انجام دهد.

پدرو سانچز، نخست وزیر، سفرهای را به شرکای اتحادیه اروپا انجام داده است تا در اجلاس ۲۴ تا ۲۵ مارس به دنبال دستیابی به یک استراتژی مشترک برای مقابله با این مشکل باشد.

در عین حال، مادریدتاکید کرده است در صورت عدم تحقق توافق مشترک، اقدامات یکجانبه را درپیش خواهد گرفت‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});