• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

مراسم تجلیل از عبدالعلی مجازی شاعر و نویسنده بزرگ آذربایجان در شبستر برگزار شد

  • کد خبر : 85701
  • 29 آبان 1401 - 13:30
مراسم تجلیل از عبدالعلی مجازی شاعر و نویسنده بزرگ آذربایجان در شبستر برگزار شد
یاز اکو - مراسم تجلیل از آقای عبدالعلی مجازی شاعر و نویسنده بزرگ آذربایجان و شهرستان شبستر در هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولان شهرستانی و اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان شبستر از خدمات ایشان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، مؤلف، ادیب، محقق و فولکلورشناس شانجانی، استاد عبدالعلی مجازی سالیان متمادی در زمینه حفظ و اشاعه‌ی ادبیات و به ویژه فرهنگ و فولکلور آذربایجان تلاش مستمر نموده است.

وی با مطالعه و جمع‌آوری بیش از ۲ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف به ویژه تاریخ و شعر و ادبیات ترکی و فارسی، هم‌اکنون مجموعه‌ی ارزشمندی از این کتب را درکتابخانه‌ی شخصی منزلشان دارد.

وی از اولین بنیان‌گذاران انجمن‌های ادبی ترکی مانند: «شهریار درنگی» و «گونئی مدنیت اوجاغی» بوده و از مفاخر انجمن ادبی صابر، انجمن نباتی در تهران و نیز انجمن ادبی شیخ محمودشبستری است.

حاصل تلاش و تحقیقات وی در طی ۲۵ سال از عمر شریف وی کتاب ارزشمندی است با نام «شانجان، فولکلور- ادبیات» که در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است. در این کتاب به معرفی تاریخچه و آداب و رسوم منطقه شهرستان شبستر و روستای شانجان پرداخته شده است.

این اثر از معدود کتاب‌های مونوگرافی است که به طور جامع و کامل به معرفی یک روستا پرداخته است و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پژوهشگران علاقه‌مند باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});