• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

شرکت ماشین‌سازی تبریز نیازمند نوسازی و تحولات فناوری است

  • کد خبر : 85902
  • 30 آبان 1401 - 12:45
شرکت ماشین‌سازی تبریز نیازمند نوسازی و تحولات فناوری است
یاز اکو - دبیر برنامه توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مجموعه ماشین سازی تبریز با بحران جدی روبرو است، گفت: این مجموعه نیازمند نوسازی و تحولات فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد طالبیان، در دیدار با نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افزود: واحدهای فنی و سودده ماشین‌سازی تبریز از این مجموعه جدا شده و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت تراکتورسازی پتانسیل بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: با توجه به فرسوده بودن ماشین‌آلات کشاورزی در منطقه در صورت مشارکت تراکتورسازی تبریز با شرکت‌های EMC به‌راحتی می‌توان به سایر کشورها از جمله سوریه صادرات انجام داد.

دبیر برنامه توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های شهرک‌های فناوری کشور عمان، گفت: شهرک فناوری در این کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

طالبیان، ادامه داد: با توجه به هزینه‌های زیاد اولیه برای ثبت شرکت باید نهادهای دولتی از بخش خصوصی جهت توسعه بازار در عمان حمایت کنند.

آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر آمادگی بخش خصوصی استان برای همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری در راستای استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی، گفت: از مهم‌ترین عوامل پیشرفت شرکت تراکتورسازی، جذب نخبه‌های علمی و فنی و حمایت از آن‌ها است.

ابوالفتح ابراهیمی، افزود: با توجه به نقش اساسی ماشین‌آلات و تجهیزات نوین در توسعه‌ صنایع، در راستای نوسازی تجهیزات اقدامات جدی در این مجموعه انجام شده گرفته است.

وی با بیان اینکه ایران در تولید تراکتور به خودکفایی رسیده است، اظهار داشت: تعرفه‌ واردات تراکتور در کشور معادل پنج درصد است که این موضوع موجب هموار شدن واردات تراکتور به کشور شده است.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: با توجه به قیمت پایین تراکتورهای ساخت داخل، ارائه‌ خدمات پس از فروش و کیفیت بالای آن و برخورداری از مزیت رقابتی موجب کاهش واردات تراکتور به کشور شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});