• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

یکی از محورهای اصلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲ سرمایه گذاری است/ کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز/ اجرای ۱۰ پروژه بزرگ شهری در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 86077
  • 02 آذر 1401 - 9:00
یکی از محورهای اصلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲ سرمایه گذاری است/ کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز/ اجرای ۱۰ پروژه بزرگ شهری در سال ۱۴۰۲
یاز اکو - شهردار تبریز از کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، یعقوب هوشیار در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار یاز اکو در خصوص پروژه آتاسنتر عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کردتبریز و کلانشهر آلودگی هوا به سمت رشد میرود و گاها ۶۰ روز سال را آلوده طی میکنیم، برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر انتقال یابد.

ضعف جدی در اتوبوس رانی تبریز

هوشیار با اشاره به ضعف جدی در اتوبوس رانی تبریز  گفت: یکی از معضلات جدی در شهر بحث حمل‌ونقل عمومی است که بعد از روی کار آمدن بلافاصله در موضوع افزایش اتوبوس وارد شدیم و تا به امروز قرارداد ۳۵۰ اتوبوس را بسته‌ شده است و تلاش می‌کنیم که در کمترین زمان این معضل را حل شود.

وی گفت: همچنین مجوز نوسازی دو هزار تاکسی با وام های کم بهره را گرفتیم که بخشی از آن را از صندوق دولت کمک می کند چون علاوه بر حمل‌ونقل یکی از اثرات جانبی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کاهش آلودگی هواست.

هوشیار بیان کرد: خط یک مترو بعد از تصادف فار سه متوقف بود، خط دو مترو با دو تی بی ام متوقف بود و تقریبا عملکرد این پروژه صفر بود اما امروز که در خدمت شما هستیم یکی از سه ایستگاه افتتاح شده و دو ایستگاه دیگر به زودی افتتاح می‌شوند، خط سه نیز به صورت آزمایشی در حال مسافرگیری است.

وی ادامه داد: امیدواریم در طول عمر شورای ششم و شهرداری بتوانیم در خط دوی مترو مسیر سه راه امینقراملک را کار کنیم.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام تشریح کرد: تا به امروز ۷۷ پروژه نیمه‌کاره در تبریز شناسایی شده که مکررا پیگیر حل آنها هستیم.

وی افزود: آخر سال آمار می دهیم که چقدر از پروژه ها به چرخه برگردانده شده یا آزاد شده است.

شهردار تبریز در خصوص سامانه شفافیت گفت: سامانه شفافیت راه اندازی شده است، مطالبی که نیاز است بارگذاری شده است و آماده هستیم در حوزه مطالبه گری هر چیزی لازم است انجا به نمایش بگذاریم.

هوشیار با اشاره به پسماند شهری گفت: سلامت مردم برای ما مهمترین موضوع و در همین حوزه هم دو پیمانکار خلع ید شد که قطعا آثار سلامت آن را در سال آینده خواهیم دید.

هوشیار در خصوص بی‌اعتمادی مردم به شهرداری و شورا در سالیان گذشته توضیح داد: کل ثروت مادر شهر اعتماد مردم است و به همین دلیل در همان ابتدا از شما کمک خواستیم تا این بی اعتمادی را از بین برده و سطح خواسته مردم را بالا ببریم، ما اگر روزشماری برای پروژه‌ها زدیم برای این بود که نشان دهیم پای قولی که داده‌ایم، ایستادیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری برخی شهرداران مناطق اظهار داشت: از زمانیکه من آمده‌ام به شهرداران مناطق حتی مرخصی دو روزه هم نداده‌ایم و همه پای کار هستند اما خودمان را خالی از نقص و اشکال نمی‌بینیم. نقصی که در مدیریت شهری ما وجود دارد ایستایی در چرخه مدیریت است که برای حل آن مساله شهرداران نواحی را مطرح کردیم تا برای آینده مدیران جدید و جوان پرورش دهیم.

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی درباره معضلات اتوبان کسایی تصریح کرد: اتوبان کسایی در اختیار راهداری است و استانداری، راهداری و ارگان‌های مربوطه تصمیم جدی دارند تا معضل کسایی حل شود و ما هم آماده کمک هستیم تا دغدغه مردم در این خصوص کم شود.

وی درباره میزان خسارت به اموال شهرداری در حوادث اخیر تبریر گفت: در حوادث اخیر ۲۲ میلیارد تومان خسارت به اموال شهری برآورد شده است.

وی در خصوص انتخاب مدیران شهرداری تصریح کرد: انتخاب مدیران حوزه‌ای است که در آن تعارف ندارم.

شهردار تبریز در پاسخ به سوالی درخصوص پاسخگویی شهردار تبریز به اکثریت شورا و بی‌توجهی به اقلیت شورا گفت: بحث بین اعضای شورا و شهرداری مساله‌ای عادی است اما قطعا هیچ عضو شورا این را نمی‌گوید که من کسی را به کسی برتری داده‌ام و تعامل کامل وجود دارد اما تعامل فقط در جهت خدمت به مردم است. بنده حتی یک انتصاب را به توصیه اعضای شورا انجام نداده‌ام بلکه بر اساس نیاز و شاخص‌ها افراد را انتخاب کرده‌ام.

شهردار تبریز در خصوص فضای سبز بیان کرد: در حوزه فضای سبز به خودم انتقاد دارم و پیشینه تبریز این نیست بخشی برای سال ۱۴۰۲ غیر پارک محلی ۴۰۰ هکتار فضای سبز به صورت جهش جدی در نظر گرفته ایم.

هوشیار با اشاره به جریمه های راهنمایی رانندگی در سال ۱۴۰۰ گفت: مجموع جرایم سال جاری راهنمایی رانندگی، ۹۰ میلیارد تومان بود که قرار شده است ۶۰ درصد این مبلغ برای شهرداری های کل استان درنظر گرفته شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه برخی پروژه‌ها محرک توسعه شهر هستند، گفت: با این پروژه ها می توان در چهار سال آتی ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه جذب کرد.

وی از تدوین دو هزار پروژه اجتماعی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها توسط گروه های مرجع مختلف طرح ریزی شده تا مرجع و منبعی برای سالهای آتی باشد.

هوشیار افزود: قصد داریم مشکلات موجود در دور سوم قرارهای خدمت با حضور خبرنگاران مستندسازی شود و به عنوان سند و بررسی برای سال آینده باقی بماند.

شهردار تبریز تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ در سه سطح تدوین خواهد شد که شامل سطح نخست محلات و ناحیه ای با پروژه‌های ناحیه محور، منطقه محور و در نهایت پروژه های بزرگ شهرداری مثل صاحب آباد و فیبر نوری است که توسط شهرداری تبریز انجام می یابد.

هوشیار در ادامه گفت: برای ساماندهی وانت بارها نباید بصورت هیجانی و شتاب‌زده عمل کنیم و ابتدا باید جایگزین آن مشخص شود تا مردم اقناع شوند.

وی اضافه کرد: به تمام رانندگان وانت بار اطلاع رسانی شده که جهت ارائه مکان رایگان مراجعه کنند و در این خصوص از رسانه ها تقاضای کمک و همراهی داریم.

هوشیار با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش، شهرداری به هیچ عنوان درصدد تیمداری حرفه ای نیست، اظهار کرد: به دنبال پیوست فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در حوزه فرهنگی ورزشی هستیم و هدف مادر حوزه ورزشی صرفا پرورش استعدادهای موجود است.

گفته شهردار تبریز، تلاش برای احیای هویت تاریخی تبریز در صاحب آباد، باز پس گیری تالار شهر تبریز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احیای خانه‌های ستارخان و باقرخان واز دیگربرنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است.

او همچنین از شناسایی ۱۹ محله آسیب پذیر در تبریز خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات انجام یافته ۱۹ محله آسیب پذیر در سطح شهر شناسایی شده که طی سال ۱۴۰۲ در هرکدام از این محلات فرهنگسرا احداث خواهد شد که مجموعه‌های ورزشی هم داخل همین فرهنگسرا ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});