• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

گسترش ارزهای دیجیتال بدون توجه به دولت‌ها رخ خواهد داد

  • کد خبر : 86890
  • 09 آذر 1401 - 11:45
گسترش ارزهای دیجیتال بدون توجه به دولت‌ها رخ خواهد داد
یاز اکو - بنیانگذار شرکت بایننس در جدیدترین اظهارات خود بیان کرده است، همه گیری ارزهای دیجیتال فارغ از نتیجه تصمیم‌گیری دولت‌ها در خصوص قانونگذاری آن‌ها رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، مدت زیادی است که آینده ارز‌های دیجیتال موضوع بحث تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه قرار دارد. عده زیادی از آینده نه چندان روشن دنیای کریپتو به دلیل دخالت دولت‌ها ابراز نگرانی می‌کنند. اما در سوی دیگر عده‌ای معتقدند این بازار مسیر خود را بدون تاثیرپذیری از تصمیمات دولت‌ها خواهد رفت.

به نقل از چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس کشورها به جای مبارزه با ارزهای دیجیتال، بهتر است قوانین رمزنگاری را تنظیم کنند. وی مدعی است که پذیرش کریپتو صرف نظر از هر اتفاقی رخ خواهد داد. او روز جمعه در رویداد شهر آتن به کشور‌ها به جای مخالفت، قوانینی را در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین پیشنهاد کرد.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم اکثر دولت‌ها اکنون درک می‌کنند که پذیرش عامه بدون توجه به تصمیماتشان اتفاق خواهد افتاد. بهتر است به جای تلاش برای مبارزه با این بازار، قانونگذاری منسجمی روی آن صورت بگیرد.

ورشکستگی صرافی FTX

در چند هفته گذشته صرافی FTX از ورشکستی خود خبر داد. طبق گزارش‌ها صرافی مذکور مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار از دارایی مشتریان را جهت شرطبندی‌های پر ریسک به شرکت تجاری وابسته به خود وام داده بود. این اقدام خشم کاربران بسیاری را برانگیخت. تخمین زده شده است که این شرکت میلیاردها دلار به حدود ۱ میلیون کاربر بدهکار است.

امیدواری بزرگان ارزهای دیجیتال به آینده

با این تفاسیر مدیر عامل بایننس اوضاع بازار را به بحران مالی سال ۲۰۰۸ تشبیه کرد و گفت : امسال سال بسیار بدی بود. در دوماه اخیر حوادث بسیاری رخ داده است. به عقیده من در سال پیش‌رو صنعت ارزهای دیجیتال وضعیت بهتر و سالم‌تری را خواهد داشت. به علت حادثه FTX نباید نسبت به بازار بدبین شد.

آقای ژائو همچنین نسبت به پذیرش بیت‍کوین خوشبین است. زمانی که از او پرسیده شد، آیا امکان اضافه کردن ارز‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین به ذخایر ملی کشورها وجود دارد یا خیر، اینگونه پاسخ داد: انتظار دارم کشور‌ها به ویژه آن‌هایی که ارز خود را ندارند این کار را انجام دهند.

چانگ پنگ ژائو در داشتن دیدگاه خوش بینانه نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال تنها نیست. طبق گزارشات توماس لی، استراتژیست ارشد وال استریت معتقد است که ارزهای دیجیتال با وجود عملکرد ضعیف در سال ۲۰۲۲ دوباره ظهور خواهند کرد.

آقای لی افزود :سال وحشتناکی برای بازار را پشت سر گذاشته‌ایم. اما وضعیت فعلی بازار پدیده جدیدی نیست و مشابه رکود سال ۲۰۱۸ است. در این سال بیت‌کوین بیشتر از ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت آن از سطح ۱۷۰۰۰ دلار به زیر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد.

آیا با توجه به نظرات مثبت برخی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال می‌توان انتظار جبران ریزش‍ها و حوادث پیش آمده مانند سال ۲۰۱۸ را داشت؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});