• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

بخش صنعت آذربایجان‌شرقی به تسهیلات ویژه نیاز دارد

  • کد خبر : 87002
  • 10 آذر 1401 - 13:00
بخش صنعت آذربایجان‌شرقی به تسهیلات ویژه نیاز دارد
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بخش صنعت استان به تسهیلات ویژه نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، صابر پرنیان در جلسه کارگروه استان تسهیل و رفع موانع تولید و در حضور برخی از اعضای ملی این ستاد با بیان این که اقتصاد استان متکی به بخش خصوصی است، افزود: در حال حاضر ۵۷۰ واحد صنایع غذایی در استان فعالیت می‌کند که با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها نیاز به سرمایه در گردش این واحدها تا چهار برابر افزایش یافته این در حالی است که در این زمینه نتوانسته ایم از منابع بانکی استفاده کنیم بنا بر این علاوه بر تثبیت وضعیت کنونی و نیاز به بهره برداری واحدهای نیمه تمام استان در این بخش نیازمند اخذ تسهیلات ویژه هستیم.

وی با بیان که این که آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی آماده واگذاری است که رتبه اول را در تأمین زمین صنعتی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری را در کشور داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش طرح‌های صنعتی در حال اجرای استان را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های نیمه تمام صنعتی امسال رشد هشت درصدی بخش صنعت در استان تحقق خواهد یافت. پرنیان افزود: بیش از ۴۵ هزار واحد صنعتی، صنفی و تولیدی در استان وجود دارد که به دلیل مسائل زیست محیطی و شعاع ۳۰ کیلومتری از تبریز مجبور شده ایم به بسیاری از واحدها پروانه کسب دهیم که در این زمینه پیگیر حل موانع فعالیت و ساماندهی این واحدها هستیم.

وی گفت: در یک سال گذشته آذربایجان شرقی از لحاظ واحدهای به بهره برداری رسیده رتبه سوم، از لحاظ توسعه واحدهای صنعتی رتبه دوم و با صدور دو هزار و ۱۰۰ مجوز سرمایه گذاری در ۱۱ ماه گذشته در رتبه اول قرار دارد که این موضوع نشان دهنده میزان میل به سرمایه گذاری در استان است.

پرنیان افزود: در حوزه صنعت دوهزار و ۵۶۰ واحد صنعتی در حال ساخت و ساز در استان وجود دارد که اکنون ۸۰۰ کارخانه در حال نصب ماشین آلات است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی به وسیله بخش خصوصی استان در حال اجرا است که ۲۷ طرح جزو مگاپروژه های استان است که به صورت ویژه این طرح‌ها را رصد می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});