• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی سفیدپوش شد

  • کد خبر : 87354
  • 13 آذر 1401 - 14:30
برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی سفیدپوش شد
یاز اکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته از آخرین ماه پاییز، برخی شهرهای استان را سفیدپوش کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز یکشنبه افزود: مردم شهرهای هریس، کلیبر، سراب و هوراند شاهد اولین بارش برف در سال جاری بودند و هم اکنون بارش برف و پدیده مه در منطقه ارسباران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز گذشته به استان نفوذ کرده و موجب بارش برف و باران در شهرها شده است، اظهار داشت: این سامانه بارشی از امروز در اغلب شهرهای استان ضعیف می شود ولی در منطقه ارسباران بارش ادامه می یابد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و باران و بروز مه، احتمال لغزندگی و اختلال در تردد، کاهش دید افقی به ویژه در مناطق سردسیر و جاده های کوهستانی دور از انتظار نبوده و توصیه می شود، مردم و مسافران به هنگام تردد در این مناطق احتیاط کنند.

امیدفر، با اشاره به کاهش محسوس دمای استان بین ۲ تا ۶ درجه سانتی گراد، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای چهار درجه زیر صفر و جلفا، شبستر، عجبشیر، بناب و بندر شرفخانه با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به سه درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

وی یادآوری کرد: در این مدت اغلب شهرهای استان شاهد بارش برف و باران بودند که بیشترین بارش به میزان ۴.۱ از میانه و کمترین بارش به میزان سه دهم از چاراویماق گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});