• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

آذربایجان شرقی رتبه هفتم اقتصاد دیجیتال کشور را دارد

  • کد خبر : 87450
  • 14 آذر 1401 - 11:30
آذربایجان شرقی رتبه هفتم اقتصاد دیجیتال کشور را دارد
یاز اکو - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آخرین برآوردها این استان رتبه هفتم اقتصاد دیجیتال در بین استان های کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد فرزاد روز دوشنبه، افزود: این رتبه بندی طبق سهم هر استان از ارزش افزوده حوزه های مختلف اقتصاد دیجیتال حاصل شده است که آذربایجان شرقی برخلاف سال های گذشته، چند پله جایگاه خود را ارتقا داده است.

وی سهم آذربایجان شرقی از مجموع فرآیندهای اقتصاد دیجیتال و حوزه فناوری تجارت در کل کشور را ۶.۵ درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این رتبه باید به ۱۰ درصد برسد که برای دست یابی به این جایگاه همت و تلاش تمامی دستگاه های اجرایی به خصوص شرکت ها دانش بنیان را می طلبد.

فرزاد با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد رشد روز افزون شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی بوده ایم، اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۲۷ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری و اطلاعات در این استان به طور رسمی فعالیت دارند که از این نظر رتبه ۶ کشوری را در اختیار داریم.

وی از اتمام و ثبت نهایی تعداد ۴۳۲ عنوان طرح فناوری توسط شرکت های دانش بنیان حقیقی و حقوقی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در این زمینه نیز این استان جزو استان های پیشرو و دارای رتبه های برتر کشوری به شمار می رود.

فرزاد با اشاره به تلاش های چندین ماهه مدیریت ارشد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برای تبدیل این استان به قطب مرکز داده منطقه شمال غرب کشور، یادآور شد: کلیه مقدمات این اقدام در استان به انجام رسیده است که در صورت تحقق آن، آذربایجان شرقی علاوه بر استان های شمال غرب به کل کشور نیز می تواند خدمات ارایه کند.

وی توجه به اقتصاد دیجیتال در آذربایجان شرقی یکی از راهبردهای مهم سیاست های کلان این استان نام برد و با بیان اینکه زمینه های لازم و کافی برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم است، اعلام کرد: به زودی یک واحد تولیدی گوشی و تبلت ایرانی در تبریز راه اندازی می شود که تمامی مراحل اداری آن طی شده و حتی در کمترین زمان ممکن وام ۲۵۰ میلیارد تومانی آن نیز مصوب و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: تمامی تولیدات واحد مزبور به طور کامل ایرانی و بومی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});