• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

هدف گذاری ترکیه برای قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر

  • کد خبر : 87635
  • 15 آذر 1401 - 14:15
هدف گذاری ترکیه برای قرار گرفتن در جمع ۱۰ کشور برتر
یاز اکو - ترکیه قصد دارد یکی از 10 کشور برتر در زمینه انرژی های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، انتظار می رود ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر ترکیه در ۵ سال آینده ۶۴ درصد رشد یابد و پیش بینی می شود با این رشد، ترکیه تا سال ۲۰۲۷ به رتبه دهم در میان کشورهای دارای بالاترین ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر در جهان صعود کند.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) با بیان اینکه رشد ۶۴ درصدی ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیه در ۵ سال آینده را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: با این رشد، ترکیه به چهارمین بازار بزرگ انرژی‌های تجدیدپذیر در اروپا تبدیل می‌شود.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) ترکیه ارزیابی‌هایی درباره گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی با عنوان «قابلیت تجدیدپذیر ۲۰۲۲: تحلیل و پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۷» و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیه ارائه کرد.

بیرول با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر در ۲۰ سال گذشته در جهان رشد بسیار سریعی داشته است، گفت: این رشد در ۵ سال آینده به ویژه با تاثیر بحران انرژی به نقطه فوق العاده ای خواهد رسید.

وی تاکید کرد:از نظر اقتصادی، انرژی های تجدیدپذیر به یک انتخاب مهم تبدیل شده اند.

وی گفت:این رشد تقریباً برابر با رشد ۲۰ سال گذشته و ظرفیت فعلی برق چین است . دو دلیل برای این رشد خارق‌العاده وجود دارد. اول اینکه بسیاری از کشورها انرژی‌های تجدیدپذیر را نه تنها دوستدار محیط زیست، بلکه به عنوان گزینه‌ای بسیار مهم در تامین انرژی در نظر می‌گیرند و دوم اینکه هزینه های انرژی های تجدیدپذیر بسیار کمتر از قیمت سوخت های فسیلی است. به عبارت دیگر، انرژی های تجدیدپذیر از نظر اقتصادی به یک انتخاب مهم تبدیل شده است. از این نظر، ما شاهد ورود انرژی های تجدیدپذیر به دوره رشد فوق العاده هستیم.

وی تاکید کرد: این مهم ضرورت ورود جدی و مستدام ترکیه به بخش انرژی های تجدید پذیر را دوچندان کرده است‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});