• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

اردوغان و رئیس گازپروم در مورد پروژه هاب گاز ترکیه گفتگو کردند

  • کد خبر : 87985
  • 19 آذر 1401 - 14:30
اردوغان و رئیس گازپروم در مورد پروژه هاب گاز ترکیه گفتگو کردند
یاز اکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و الکسی میلر، مدیر عامل شرکت بزرگ انرژی روسیه گازپروم، در نشستی که روز جمعه در استانبول برگزار شد، در مورد پروژه تبدیل ترکیه به هاب گاز گفتگو کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، پوتین برای اولین بار در ماه اکتبر پیشنهاد ایجاد یک پایگاه گاز در ترکیه را به عنوان وسیله ای برای هدایت مجدد منابع از خطوط لوله آسیب دیده نورد استریم و صادرات آنها به بازار اروپا داد،ایده ای که اردوغان از آن حمایت کرد.

پوتین بارها گفته است که می‌توان یک مرکز گاز طبیعی در ترکیه را به سرعت راه‌اندازی کرد و پیش‌بینی کرد که مشتریان اروپایی زیادی در چنین بازاری ظاهر شوند.

اردوغان پیش از این گفته بود: مقامات انرژی روسیه و ترکیه برای تعیین بهترین مکان برای مرکز بالقوه توزیع گاز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وی افزود : منطقه تراکیه ترکیه در مرز یونان و بلغارستان بهترین نقطه به نظر می رسد.

ترکیه دارای هفت خط لوله بین المللی گاز طبیعی است و یکی از راه های رسیدن گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله دوگانه گاز طبیعی ترک استریم است. هر خط با ظرفیت کل ۳۱٫۵ میلیارد متر مکعب (bcm) ظرفیت سالانه ۱۵٫۷۵ میلیارد متر مکعب دارد.

اتحادیه اروپا که قبلاً برای حدود ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود به روسیه متوسل شده بود، در پی تهاجم مسکو به اوکراین به دنبال کاهش انرژی روسیه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});