• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5

آقای معاون! جوانان رئیسی را نمی‌شناسند؟ مگر نمایندگان مجلس “دانشور” و “بهبهانی” را شناختند؟

  • کد خبر : 88116
  • 20 آذر 1401 - 13:30
آقای معاون! جوانان رئیسی را نمی‌شناسند؟ مگر نمایندگان مجلس “دانشور” و “بهبهانی” را شناختند؟
یاز اکو - کسانی که در مجلس بودند و دغدغه فرهنگ آن زمان را داشتند این دو بانوی شهیر ایرانی را از هم تمیز ندادند و حالا شما به جوانان خرده می‌گیرید که کم اطلاع هستند؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته است:«برخی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر، حتی اسم رئیس جمهور کشور را هم نمی‌دانستند. { عده از جوانان} یا نسبت به مسائل کشور بی تفاوتند یا کم اطلاع هستند.»

به آقای حسینی معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور باید گفت، که انتظار شما بسیار زیاد است. بالاخره دولتی که با کمترین میزان مشارکت به سرکار آمده، باید هم با شناخت کمتری از جامعه روبرو باشد.

بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخاباتی سیزدهم ریاست جمهوری شرکت نکردند. پس طبیعی است که بخشی از جوانان به خاطر عدم شور انتخاباتی از فضای سیاسی کشور دور باشند. گذشت آن زمانی که مثل دهه هفتاد یا هشتاد یا همین دو دوره گذشته ریاست جمهوری، جوانان میدان دار صحنه انتخابات باشند.

حالا به جای مطالبه گری باید پاسخگو باشید که چرا جوانان همیشه سیاسی ایران که حتی نام اعضای دولت ایالات متحده را بهتر از مردم آمریکا می‌شناختند، به این وضعیت دچار شدند.

دوم اینکه ندانستند نام رئیس جمهور، نافی داشتن اعتراض نیست. همین جوان‌ها به خاطر وضعیت اقتصادی، به خوبی مشکلات معیشتی خود و خانواده‌شان را درک می‌کنند. چه بسا برخی از آنها در بازار کار مشغول فعالیت باشند. حتما آنها به خاطر حضور در جامعه گشت ارشاد را دیده‌اند.

قرار نیست هر کسی رییسی یا روحانی را نشناخت بگوییم او از شرایط کشور بی‌اطلاع است. امروز بسیاری از مردم با پوست و استخوان خود مشکلات کشور را درک می‌کنند.

بله، به مصاحبه‌های مسئولان دولتی باشد، وضعیت اقتصادی امروز ایران طعنه به سوئیس و آلمان می‌زند با این تفاوت که آنها در حال یخ زدن از سرما هستند و ما در حال لذت بردن از گرما هستیم!

نکته بعدی که فکر می‌کنم شما فراموش کرده‌اید این است که در مجلس پنجم استیضاح کنندگان وزیر ارشاد وقت که از قضا شما هم جز امضا کنندگان استیضاح بودید و مخالف مهاجرانی نطق کردید، خانم سیمین دانشور را به سیمین بهبهانی اشتباه گرفتند و با این پاسخ مهاجرانی روبرو شدند که: «اولا آن خانم سیمین دانشور بود نه سیمین بهبهانی. دکتر سیمین دانشور رُمان‌نویس است و خالق «سووشون» و همسر جلال آل‌ احمد حال آن که سیمین بهبهانی شاعر و غزل‌سراست و ثانیا اگر به سیمین بهبهانی هم به خاطر غزل‌های او جایزه می‌دادیم خطا نبود اما ربطی به رُمان ندارد.»

کسانی که در مجلس بودند و دغدغه فرهنگ آن زمان را داشتند این دو بانوی شهیر ایرانی را از هم تمیز ندادند و حالا شما به جوانان خرده می‌گیرید که کم اطلاع هستند؟

در این کشور ما وزیری فرهنگی داشتیم به نام مصطفی میرسلیم که در زمان نامزدیش برای انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: « فیلم نمی‌بینم و موسیقی هم گوش نمی‌دهم.» از آن جوان نباید انتظار داشت که دانش سیاسی بالایی داشته باشد اما از شما و آقای میرسلیم پرسید با این همه علاقه به حوزه فرهنگ، چگونه مسئولیت وزارت ارشاد را قبول کردید؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});