• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

طرح جهش تولید در دیمزارهای هشترود ۲۲ هزار هکتار افزایش یافت

  • کد خبر : 88869
  • 27 آذر 1401 - 11:00
طرح جهش تولید در دیمزارهای هشترود ۲۲ هزار هکتار افزایش یافت
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی هشترود با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها برای سومین سال متوالی در این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: ۸۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری زیرپوشش این طرح قرار گرفت که در مقایسه با سال قبل ۲۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و با هدف جهش تولید در محصولات زراعی دیم مانند گندم، جو، حبوبات، علوفه و دانه‌های روغنی دیم و گیاهان دارویی اجرا می‌شود و طی سال گذشته در ۶۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شده بود.

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از ارقام اصلاح شده و سازگار با شرایط منطقه، اجرای کشاورزی حفاظتی، تامین و مصرف به موقع نهاده‌های کشاورزی، افزایش سطح کشت محصولات تناوبی با غلات با کشت اراضی آیش، توجه به اجرای سامانه‌های زراعی، به‌کارگیری ادوات مناسب در دیمزارها و کاهش فرسایش خاک، علاوه بر دستیابی به افزایش تولید در محصولات دیم به پایداری تولید و حفظ منابع پایه منجر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود اضافه کرد: این شهرستان از قطب‌های مهم دیمکاری استان است و در تولید محصولات دیم به ویژه گندم و حبوبات و همچنین اجرای طرح جهش تولید رتبه اول آذربایجان شرقی را داراست.

به گفته وی در طرح جهش تولید علاوه بر آموزش کشاورزان، در زمینه‌های بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین ادوات کشاورزی دیمکاری و کودهای محلول پاشی و بذرمال‌ها حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});