• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

فعالیت ۳۳ شرکت دانش بنیان در دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 89008
  • 28 آذر 1401 - 9:30
فعالیت ۳۳ شرکت دانش بنیان در دانشگاه تبریز
یاز اکو - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از فعالیت ۳۳ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبرداد و گفت: حمایت و رشد این شرکت‌ها رسالت اصلی دانشگاه تبریز است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، جلال شیری در جمع خبرنگاران در دانشگاه تبریز با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه وحدت عینی، عملی و کنشگری متقابل حوزه و دانشگاه است.

شیری ادامه داد: پژوهش‌ها در حوزه علوم انسانی اگر با هم افزایی دانشگاه و حوزه‌های علمیه همراه باشد بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی قابل حل است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز در آخرین رتبه بندی وزارت علوم در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه شش پژوهش را به خود اختصاص داد، گفت: این دانشگاه همچنین در بین کل دانشگاه‌های جامع و صنعتی رتبه ۹ پژوهش را کسب کرده است.

شیری سپس افزود: این دانشگاه در موضوع اثرگذاری اقتصادی نیز رتبه شش را بین دانشگاه‌های جامع کسب کرد.

فعالیت ۳۳ شرکت دانش بنیان در دانشگاه تبریز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز درخصوص راهبردهای کلی این دانشگاه تا انتهای سال ۱۴۰۴ گفت: تقویت پژوهش‌های بین رشته‌ای و اهتمام برای تحقیقات بین رشته‌ای، تقویت دیپلماسی علمی و بین المللی سازی دانشگاه تبریز، افزایش کمی شرکت‌های دانش بنیان و توسعه پردیس علم و فناوری و ایجاد ساختار نظام مند برای ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت از رویکردهای اصلی ما است.

شیری افزود: هم اکنون یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی فعال در دانشگاه تبریز مشغول تحصیل هستند و امسال نیز ۲ هزار و ۲۰۰ تقاضای پذیرش داشتیم که پس از بررسی کارنامه علمی آنها در نهایت ۸۰۰ نفر پذیرش شدند.

وی تأسیس مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز را از دیگر اقدامات در این دانشگاه برای تحقق شعار سال ذکر کرد و گفت: دوره‌هایی برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌شود و کسانی که با موفقیت ارزیابی‌ها را تمام کنند، مستقیماً جذب این مدرسه می‌شوند و در این راستا صد نفر جذب شده‌اند.

شیری ادامه داد: تلاش برای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و جامعه یکی از رویکردهای اصلی ما است. برای تحقق این موضوع باید اعتماد کامل بین دانشگاه و جامعه و صنعت ایجاد شود، با این اعتمادسازی و فرهنگسازی زمینه ارتباط بیشتر فراهم می‌شود. برای این منظور همچنین دفاتر ارتباط علم با صنعت در درون دانشکده‌های دانشگاه تبریز ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});