• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

قیمت آجیل شب یلدا در آذربایجان شرقی اعلام شد

  • کد خبر : 89280
  • 30 آذر 1401 - 14:15
قیمت آجیل شب یلدا در آذربایجان شرقی اعلام شد
یاز اکو - رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز گفت: فروشندگان و تولیدکنندگان با این شرایط دل خوشی از بازار ندارند و بعد از مهرماه سال جاری شاهد رکورد گرانی و کاهش قدرت خرید مردم هستیم؛ به طوری‌که محصولی را که ۳۰۰ هزار تومان خریداری‌ می‌کردیم الان ۵۰۰ هزار تومان شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیدعلی محمدی درباره وضعیت آجیل شب یلدا، گفت: گرانی سرسام آور آجیل و خشکبار سبب شده تا بسیاری از مردم توان خرید آن را نداشته باشند و بازار بسیار کساد است.

وی ادامه داد: اکنون نیز به فاصله چند ساعت مانده به طولانی‌ترین شب سال، چندان استقبالی بین مردم برای خرید آجیل نمی‌بینیم و اکثراً مغازه داران بیکار نشسته‌اند.

وی توضیح داد: کرونا بسیاری از اصناف به خصوص صنف آجیل فروشان را بسیار متضرر کرد و دولت محترم نیز هیچ گونه امتیازی برای جبران خسارت ها قائل نشد و برعکس نرخ مالیات را افزایش دادند؛ امید است دولت محترم چاره‌ای برای مرتفع کردن این موضوع داشته باشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تبریز با بیان این‌که خرید و فروش در بازار خیلی کم است، گفت: به عنوان مثال افرادی هم که برای خرید مراجعه می‌کنند مقدار بسیار کم خریداری می‌کنند.

به گفته وی، قیمت آجیل نسبت به قیمت سایر محصولات از جمله میوه خیلی عادلانه تر است؛ چراکه هر کیلو آجیل چندین بار مورد مصرف عموم قرار می‌گیرد.

قیمت‌ها در بازار

محمدی با اشاره به قیمت‌ها در بازار، تصریح کرد: قیمت هر کیلو پسته اعلا درجه متوسط، ۵۰۰ هزار تومان، هرکیلو پسته اکبری، ۶۰۰ هزار تومان و پسته کله قوچی درجه یک، ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد. همچنین در میادین شهر پسته آبخندان وجود دارد که از نظر بهداشتی مناسب نیست، این نوع پسته نیز به قیمت ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هرکیلو پسته فندقی نیز ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود، افرود: همچنین قیمت هر کیلو بادام هندی درجه متوسط، ۵۰۰ هزار تومان، بادام ایرانی ۶۵۰ هزار تومان و بادام وارداتی ۳۰۰ هزار تومان در بین مردم عرضه می‌شود.

محمدی همچنین قیمت هر کیلو گرم تخمه مرمری را ۲۴۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: هر کیلو تخمه کدو گوشتی نیز با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با کمبود آجیل مواجه هستیم، گفت: شاهد کمبود در بازار آجیل بوده و بسیاری از محصولات سرما زده شده‌اند، البته یکی از اصلی ترین عامل کمبود محصولات، کم آبی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});